А1 расте по всички показатели

Компанията има всички предпоставки да надхвърли едномилиардния си оборот от 2020 г.

А1 расте по всички показатели

Снимка: А1

880 ~ 3 мин. четене
Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова

А1 България регистрира поредно силно финансово тримесечие, като всички основни бизнес показатели за периода юли-септември растат. Общите приходи достигат 144.9 млн. евро, което е повишение с 13.3% спрямо същата четвъртина на миналата година. В сравнение с темпа на ускорение през април-юни 2021 г. обаче се наблюдава леко забавяне – този показател тогава скочи с 19.5% на годишна база.

Ако върнем лентата още малко назад – към първото тримесечие на 2021 г. – ще видим, че тогава приходите са нараснали с едва 3.6%. Като цяло за деветте месеца на годината общите приходи са се повишили с 12% до 422.1 млн. евро спрямо същия период на 2020 г.

На фона на тези резултати е основателно да се прогнозира, че българският телеком играч има всички предпоставки да задмине финансовите си резултати от миналата година. Именно през 2020 г. приходите на А1 България надхвърлиха психологическата граница от 1 млрд. лв. Изчислени в единната европейска валута, те се равняваха на 513.8 млн. евро.

Q3: Какво още? 

Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11.9% до 113.9 млн. евро спрямо същия период на 2020 г. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 56.9 млн. евро, регистрирайки ръст от 9.1% на годишна база, съобщават от компанията. За деветмесечието скокът е 14.9% до 167.9 млн. евро.

От А1 отбелязват, че повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, но и на увеличение на приходите от продажба на устройства. Компанията също така залага все повече на IT решения и такива за киберсигурност, като вече е официален партньор на IBM в страната. Разшири и партньорството си с Acronis.

ИКТ бизнес услугите на компанията също отчитат силни резултати, които са постигнати основно благодарение на IT решенията и услугите за киберсигурност.“

Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 15.5% до 37.9 млн. евро. Спортното съдържание и фиксираният интернет са в основата на подема тук.

През третото тримесечие на годината се наблюдават и по-високите приходи от продажбата на устройства. За периода юли-септември спрямо същата четвърт на миналата година А1 регистрира 18.3% ръст на приходите от търговията с устройства, които достигат 29.6 млн. евро.

5G на фокус

Приходите от мобилни услуги нарастват с 10.2% до 76.0 млн. евро.

Развитието на мобилните комуникации остава водещ приоритет за компанията, като на дневен ред вече е 5G. А1 определя своята мрежа от ново поколение 5G Ultra като „истинска“, изтъквайки, че за разлика от DDS решенията („динамично споделяне на спектъра“, позволяващо да обедини ресурсът межди 4G и 5G – б.р.) на своите конкуренти, тя използва 5G оборудване на 5G честоти и доставя реални 5G скорости.

5G амбициите на А1 проличаха в търга за лицензите за честоти. Надпреварата бе съпроводена от ескалация на напрежението между трите водещи телекома и Комисията за регулиране на съобщенията. В крайна сметка тя завърши с втора процедура, при която А1 защити желанието си да оперира ресурса от 3600 MHz, като плати най-много от всички – 4.7 млн. лв. За сравнение Vivacom даде 4.6 млн. лв., а Теленор 4.1 млн. лв.

Инвестициите на A1 Бългapия в 5G мрежата през тази година ще достигнат 46.5 млн. лв., а дo ĸpaя нa 2024 г. – 780 млн. лв.

С развитието на 5G ULTRA компанията продължи налагането на премиум 5G мобилни планове и първа стартира услуга за домашен интернет по 5G мрежа Net Box. Сред другите фактори за успешното тримесечие в този сегмент са постепенното възстановяване на роуминга и по-високото предлагане на предплатени услуги през летния сезон.

Интересът към домашен интернет през мобилна мрежа доведе до ръст от над 130% на продажбите през третата четвърт на годината.“

Подкрепи Economic.bg