AI компания има решение на проблема с недостига на учители
74% от училищния персонал в Европа обмисля да напусне изцяло сферата на образованието

© ECONOMIC.BG / Deposit Photos
Компанията за изкуствен интелект 21st Century Digital Teaching (21C) е разработила учители аватари, за да създаде ново поколение математическо съдържание в опит да помогне на училищата и да повиши ангажираността с учениците. 21C предприема някои големи стъпки за решаване на проблема с недостига на учители в Обединеното кралство и в цяла Европа, като революционизира начина, по който учениците учат математика и други ключови предмети, пише Euronews.
За да направи това, 21C създава приложение за дигитално преподаване и платформа за обучение за училища, което значително намалява броя на необходимите учители, като ги дигитализира и ги конвертира в аватари в самото приложение, позволявайки уроците да се провеждат, когато има недостиг на педагози. Основателите на компанията обясниха, че предлагат и нов начин за писане на домашни, който е по-интерактивен и позволява на учителите да проследяват напредъка на учениците по-лесно чрез интелигентните инструменти за анализ на платформата.
AI и недостигът на учители
Училищата в цяла Европа се борят да запълнят свободните учителски позиции. Според доклада Tes Schools Wellbeing за 2024 г., 74% от анкетирания училищен персонал е разкрил, че е обмисля да напусне изцяло сферата на образованието през последната година. Проучването установява и че 61% от педагозите в Обединеното кралство смятат, че натоварването им е голямо. Междувременно 47% от училищния персонал подчертава, че не разполага с необходимите ресурси, за да върши спокойно работата си.
Има недостиг на учители, истински учители. Има недостиг, защото училищния персонал се разраства много бързо, а опитните учители по математика намаляват, защото хората се пенсионират. Те се местят, отиват на различни места. Така че индивидуалният подход на преподаване сякаш вече е зад гърба на 21-ви век“, заяви Алън Джъд, председател и главен изпълнителен директор на 21st Century Digital Teaching (21C).
Технологиите за подобряването на ангажираността
Платформата за изкуствен интелект на 21C преобразува уроците, получени от истински учители по математика, в кратки и бързи малки формати, всеки от четири до пет минути, които, според основателите, могат по-ефективно да задържат вниманието на ученици.
„Това, което е важно, очевидно е, че продължителността на вниманието на тийнейджърите наистина се скъсява. Затова искаме нашите уроци да бъдат възможно най-кратки. Така че вместо да са 20-40 минути дълги, ние ги концентрирахме във формати от четири до пет минути само за да сме сигурни, че това е нещо, което резонира с тийнейджърите“, каза Мартин Хошовски, главен оперативен директор на компанията.
Беше голямо предизвикателство наистина да компресираме тези уроци в кратък формат, който тийнейджърите да могат да разберат и няма да им омръзне“, добави той.
Хошовски също така гарантира, че индивидуалният напредък на учениците се наблюдава и предоставя подходящо персонализирана обратна връзка на всеки обучаем. Такава връзка платформата може лесно да се интегрира в съществуващите учебни планове на учителите, като им помага да изготвят по-ефективни уроци, както и намалява времето за оценка и обратна връзка. Учителите могат също така да получат по-добра възможна представа за представянето на учениците, което след това може да им помогне да решат как най-добре да помогнат на всеки ученик по време на неговото обучение.
Мартин Хошовски обясни, че 21C е специализирана в имитирането на индивидуални уроци, които могат да подпомагат и студенти, които изпитват затруднения, като предоставят по-рентабилно и по-ангажиращо решение от частните уроци. Той отбеляза, че това може да помогне и на социално слаби студенти. Технологията на платформата вече е разработена и в момента се тества от големи училища в Обединеното кралство.
Предизвикателства при стартиране в Европа
Що се отнася до някои от предизвикателствата, пред които е изправена компанията и много други стартиращи фирми в Обединеното кралство и Европа, Алън Джъд каза, че финансирането преди приходите продължава да бъде най-голямото препятствие.
Имаме набор от умения, имаме хора, познаваме пазара. Срещам се с много институции и всеки път се сблъсквам с един и същ въпрос - колко лиценза сте продали? Хората искат доказателство за концепцията. Но има и стойностно предложение, че сме завършили технологията на цена, която всеки може да си позволи - учителите, рисковите капиталисти, абсолютно всички“, обясни Джъд.
„Но все пак просто трябва да настояваме малко повече. По-голямата част от нашето финансиране идва от инвеститори, които имат отворен ум“, допълни той.
Други предизвикателства, които 21st Century Digital Teaching е трябвало да преодолее, включват разработването на собствени чатботове и преводачи, за да преведат най-добре съдържанието, получено от учителите. Преподавателските аватари също трябваше да бъдат разработени по най-ангажиращия и автентичен начин, като например генериране на правилния тон и език, което би им помогнало да се свържат най-добре с учениците.
Избор на пазари за експанзия
С предизвикателния европейски инвестиционен и регулаторен пейзаж в момента, няколко британски и европейски компании, независимо дали са стартиращи, или по-утвърдени фирми, се стремят да се преместят в САЩ. Въпреки че това се дължи главно на по-голям капитал и ликвидност, както и на по-широк кръг от инвеститори и възможности, тази тенденция може също да има нещо общо с различни нагласи отвъд океана. По отношение на това Джъд каза, че компанията планира да навлезе и на американския пазар, тъй като рисковите капиталисти там са много отворени към такъв тип стартъпи.
Възнамеряваме да излезем на американския пазар, вероятно през 2025 г. Ще ни отнеме около шест до девет месеца, за да подготвим учебната програма въз основа на платформата, която имаме, която е многофункционална и всъщност може да поеме други езици и други системи“, каза още той.
Въпреки че 21st Century Digital Teaching в момента се тества в училища и пазари в Обединеното кралство, компанията има планове да разпространи и на европейските пазари, като например в Испания, Германия и Белгия. Това може да бъде допълнително подпомогнато от съдържанието им, което е лесно преводимо поради използването на аватари.