БДЖ купува 70 пътнически вагона втора ръка от Deutsche Bahn (галерия)
Цената на придобивката не е ясна, но според транспортния министър Гвоздейков това е шанс за модернизация на националния жп превозвач
„БДЖ-Пътнически превози“ ще закупи 70 вагона втора употреба от немските железници. Държавното пътническо дружество и Deutsche Bahn са във финална фаза на преговори, съобщава Министерство на транспорта след проведена среща между ресорния министър Георги Гвоздейков, посланика на Германия Ирене Планк и представители на немската компания.
В прессъобщението се посочва, че подвижният състав ще бъде предоставен на „преференциални цени и условия“, но за момента не се съобщава какви точно са те.
Предстои до средата на февруари български екип да посети Германия за уточняване и финализиране на процедурите по доставка и придобиване.
Припомняме, че малко след встъпването си в длъжност ресорният министър Георги Гвоздейков заяви, че положението в железниците е трагично и ведомството ще се допита до всички големи производители за свободни влакове. Идеята бе те да влязат в употреба преди доставките на новия подвижен състав, финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. За целта тогава министерството започна пазарно проучване.
Въпросните 70 вагона идват в преломен момент за БДЖ-ПП, тъй като то вече ще трябва да се конкурира с частния превозвач „Пимк“, който получи лиценз за пътнически превози миналата година.
В прессъобщението на министерството се посочва, че с вагоните втора ръка националният железопътен превозвач ще модернизира над 20% от подвижния състав, използван в момента, който е на възраст над 40 години.
През изминалите шест месеца проведох поредица от срещи с посланици от различни европейски държави и изпратихме запитвания до всички големи производители на подвижен състав в Европа, като целта беше само една – бързи стъпки към реформата на БДЖ“, заяви министър Гвоздейков, цитиран от ведомството.
Той допълни, че благодарение на активната подкрепа от посолството на Германия за по-малко от 3 месеца е осигурен модернизиран подвижен състав на европейско ниво, който е наличен и ще бъде доставен в кратки срокове.
Повече за вагоните
Ще бъдат закупени между 50 и 70 модернизирани пътнически вагона, които до миналия месец са били в експлоатация от Deutsche Bahn по линиите „Intercity“.
Подвижният състав може да развива скорост до 200 км/ч, климатизиран е. Вагоните са без купета, а са тип отворено пространство. По думите на министъра притежават всички удобства за пътниците.
Това е отличен шанс българското общество най-после да получи така чаканата реформа в железопътния транспорт, която не е направена повече от 30 години“, заяви още Гвоздейков.
Припомняме, че съвсем наскоро стана ясно, че немските железници имат желание да заменят старите си влакове с нови, като разработват и вече тестват различни концепции.