БДЖ спира да съхранява багаж на Централна гара София
Дружеството и сега губи от тази услуга, а трябва да инвестира в скенери и допълнителни хора с по-високи заплати
„БДЖ-Пътнически
превози“ преустановява услугата „Съхранение на ръчен багаж” на Централна гара
София от 1 март. Информация за промяната е залепена на багажното помещение.
Причината за решението е предписание на Дирекция „Жандармерия” към МВР, изпратено до централното управление на БДЖ. Според него гардеробите за съхранение на багаж, намиращи се на територията на обекти с национално значение, какъвто е и Централна гара София, трябва да бъдат оборудвани със скенери и да отговарят на всички останали изисквания за сигурност.
Багажното отделение, което „БДЖ-Пътнически превози“ от години поддържа на партера на Централна гара София, и досега винаги е носило само загуби на дружеството, коментираха оттам в отговор на запитване на Economic.bg. То е с площ 120 кв. м и е обслужвано от четирима служители, работещи на смени. Приходите от него далеч не покриват само заплатите на служителите, да не говорим за режийните разходи, обясниха от жп превозвача.
Може би основната причина за това е и фактът, че багажното се намира на неудобно място и пътниците предпочитат да оставят тежките си чанти в частното багажно помещение, намиращо се срещу ескалаторите на етаж -1 на гарата.
За да отговори на изискванията на новото предписание на Дирекция „Жандармерия”, жп превозвачът ще трябва да инвестира минимум 30 хил. лева за доставка на скенери, както и да назначи хора, специално обучени да работят с тях. Освен това дружеството ще трябва и да определи други, по-високи заплати на тези служители заради работата им в йонизираща среда.
При положение, че с тези нови инвестиции мястото за приемане на багаж от „БДЖ-Пътнически превози” няма да се промени и то да стане по-привлекателно, дружеството предпочита да си спести и досегашните разходи за багажното отделение и да го закрие. От друга страна държавният жп превозвач не е задължен да предоставя услугата „съхранение на ръчен багаж”, обясниха оттам.
Независимо от това услугата на Централна гара София не се преустановява, а остава в частното багажно помещение, което и досега е привличало повече пътници, обясниха от жп превозвача. От своя страна обаче частната фирма също задължително ще трябва да инвестира в доставката на скенери и обучението на хора, което то със сигурност ще направи, тъй като ще поеме и малкото пътници, обслужвани досега от багажното на държавната компания.
Багажните отделения на държавния жп превозвач по останалите жп гари в страната ще продължат да работят, както и досега, тъй като засега изисквания към тях няма предявени, обясниха от БДЖ.