Буферните паркинги стават безплатни за хора с карта
Подготвя се процедурата за изпълнител на интелигентна система за таксуване

© ECONOMIC.BG / Стоян Йотов
~ 2 мин.
Буферните паркинги в София ще могат да се ползват безплатно срещу абонаментна карта през целия ден. На сайта на Центъра за градска мобилност хората ще имат информация за свободните места. Това каза директорът на ЦГМ Христиан Петров пред БНР.
"Идеята на буферните паркинги е да дойдем до метрото с автомобил си и да го оставим на паркинга. Ние не заплащаме за това, а автомобилът ни е пазен от служители на ЦГМ. След това ползваме метрото, връщаме се до "Цариградско шосе", качваме се на автомобила си и се прибираме вкъщи", коментира той.Петров съобщи още, че се събират повече приходи след поскъпването на билета за единично пътуване от 1 лев на 1,60 лева. "Повече приходи се събират от продажбата на абонаментни карти. Още от септември месец ще влязат в употреба новите автобуси, които са 110 на брой", допълни той.
Едно от първите неща, които новото ръководство на ЦГМ ще направи, е да въведе уебплатформа, която ще позволи на гражданите да пристигат много лесно от точка "А" до точка "Б". Удобството е човек да може да предвиди за колко време ще му отнеме това. Вярвам, че градският транспорт може да стане по-удобен от използването на кола в столицата. За два месеца се мина бройката на всички карти, купени през миналата година, каза Петров.
Втората насока, по която ние работим, е изграждане на документация стартиране на процедура по избор на изпълнител на интелигентна система за таксуване. Тази система ще позволи човек с един билет да може да използва както подземния – метрото, така и наземния транспорт. Това ще ни позволи да имаме по-справедлива тарифна политика. Сега се запознаваме с документацията, подготвена за тази процедура и технологиите, налични в ЦГМ. Изграждането на такава интелигентна система за таксуване отнема поне 18 месеца, допълни директорът на ЦГМ.
"Идеята на буферните паркинги е да дойдем до метрото с автомобил си и да го оставим на паркинга. Ние не заплащаме за това, а автомобилът ни е пазен от служители на ЦГМ. След това ползваме метрото, връщаме се до "Цариградско шосе", качваме се на автомобила си и се прибираме вкъщи", коментира той.Петров съобщи още, че се събират повече приходи след поскъпването на билета за единично пътуване от 1 лев на 1,60 лева. "Повече приходи се събират от продажбата на абонаментни карти. Още от септември месец ще влязат в употреба новите автобуси, които са 110 на брой", допълни той.
Едно от първите неща, които новото ръководство на ЦГМ ще направи, е да въведе уебплатформа, която ще позволи на гражданите да пристигат много лесно от точка "А" до точка "Б". Удобството е човек да може да предвиди за колко време ще му отнеме това. Вярвам, че градският транспорт може да стане по-удобен от използването на кола в столицата. За два месеца се мина бройката на всички карти, купени през миналата година, каза Петров.
Втората насока, по която ние работим, е изграждане на документация стартиране на процедура по избор на изпълнител на интелигентна система за таксуване. Тази система ще позволи човек с един билет да може да използва както подземния – метрото, така и наземния транспорт. Това ще ни позволи да имаме по-справедлива тарифна политика. Сега се запознаваме с документацията, подготвена за тази процедура и технологиите, налични в ЦГМ. Изграждането на такава интелигентна система за таксуване отнема поне 18 месеца, допълни директорът на ЦГМ.