Диетолог: Консумирайте леки, но пълноценни храни

Как да прекараме по-леко грипа?

Диетолог: Консумирайте леки, но пълноценни храни
1592 ~ 1 мин. четене
След настъпването на грипната епидемия специалистът по хранене и диететика проф. Донка Байкова дава съвети за това как може грипът да се прекара по-леко или как да се предпазим от него.

"Добре е да подготвим организма с една по-добра имунна защита срещу вируси. Простудният фактор е само фон, върху който вирусите по-лесно атакуват тялото на човека", коментира проф. Донка Байкова, специалист по хранене и диететика в сутрешния блок на Нова тв.

Експертът съветва в момента да не се спазват диети, а да се консумират леки, но пълноценни храни, като мляко и млечни продукти с ниска масленост, кисело мляко, сирена, извара, риба, червено месо в ограничени количества. "То може да се приема примерно 3 порции седмично, за да не се прекалява с него", обясни проф. Байкова. 

Проф. Байкова препоръчва да се консумират много плодове и зеленчуци. Пълнозърнестите храни също се препоръчват за укрепване на организма. 

За да не се качат излишни килограми, специалистът съветва приемане на умерени количества храни. Освен витамини и минерали, трябва да се приемат и много чайове. Групата на луковите зеленчуци също са добри за борба с грипа и предпазват от болести. Пчелните продукти разрушават вирусното действие и в това време на годината е хубаво да се приемат.

Билковите растения не са за подценяване - бъз, джинджифил, невен, лайка и др. 
Подкрепи Economic.bg