Единичен случай на COVID поставя на изпитание глобалните доставки
Десетки контейнерни кораби чакат да влязат в едно от най-важните пристанища в света, оказало се блокирано заради заразата

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Глобалните доставки на стоки претърпяха мощни трусове след избухването на пандемията от коронавирус, а сега – когато ситуацията изглеждаше позакрепена – са заплашени от нов срив. Намиращото се близо до Шанхай пристанище Нинбо Джъндзян – най-голямото в света, с 1.2 млрд. тона годишни товари и връзки с над 600 други порта в повече от 100 държави – не приема кораби вече втори ден. Администрацията му съобщи, че причината за преустановяването на дейността е единичен случай на COVID-19, открит при работник, пише Global Times.
Служителят, който работи на контейнерния терминал Ningbo Meidong, е получил две ваксини от китайския производител на ваксини Sinovac през януари и март тази година.
Първоначално пристанищната администрация твърдеше, че операционната й система се е сринала и затова не може да приема кораби. Действителната причина бе обявена по-късно от здравната комисия в Нинбо.
Случаят на заразен с коронавирус в най-голямото пристанище в света вероятно ще причини сериозно забавяне на контейнерите. Най-засегнати ще са доставките на стоки до САЩ и Канада, една от най-натоварените транспортни ленти на порта.
От индустрията прогнозират, че времето за изчакване за товарене на контейнери на кораби може да бъде удължено до повече от седмица спрямо обичайните ден-два. Междувременно 35 контейнерни кораба чакат да влязат в пристанището, а в целия залив между Шанхай и Нинбо има 94 кораба.
Ако пристанището се затвори за по-дълъг период от време, международната морска търговия може отново да бъде блокирана. През миналата година Нинбо обработи около 30 милиона контейнера, което е почти колкото в трите най-големи порта в Северно море – Ротердам, Антверпен и Хамбург, взети заедно.
От 20 юли бяха потвърдени положителни случаи на коронавирус в около половината от всички китайски провинции, което доведе до масови тестове и локални блокирания. Правителството в Пекин непрекъснато се опитва да ограничи разпространението на вируса със строги забрани, но щамовете на COVID-19 се разпространяват изключително бързо.
Повечето пристанища в страната изискват тестове за всички екипажи, принуждавайки корабите да останат на котва, докато не бъдат потвърдени отрицателните резултати. Пристигащите от Индия често остават под карантина от 14 до 28 дни.