Experian България се мести в нова сграда и продължава да наема служители

Още до края на 2018 г. в българското звено на компания вече ще работят 1000 души

Experian България се мести в нова сграда и продължава да наема служители

Снимка: Experian

Мирела Вавова Автор: Мирела Вавова
Българското звено на технологичната компания Experian се мести в нова сграда с обособен иновационен хъб в нея. Това ще се случи  през пролетта на идната година, а още до края на тази се очаква да бъдат наети и десетки нови служители. Това стана ясно по време на специално събитие за журналисти днес, на което бяха коментирани и основните предизвикателства пред бизнеса, свързани с нарастващия обем данни и анализа им в съвременния дигитален свят. 

Към момента в Experian България работят близо 960 души. „Отворените нови позиции са между 60 и 70“, уточни пред Economic.bg Петър Бънков, изпълнителен директор на тукашното звено на компанията. Част от тях ще бъдат наети още в следващите месеци, така че до края 2018 г. се очаква служителите да достигнат общо 1000. 

От думите на Бънков става ясно, че се търсят хора във всички направления от дейността на компанията, в това число дивелапъри, аналитици, служители в клиентските центрове и тези за услуги и пр. Нуждата от нови хора пък е провокирана от нарастването на бизнеса на Experian, която стъпва у нас през 2004 г., а днес местното подразделение вече може да се похвали, че играе ключова роля в глобалния аналитичен капацитет на компанията. Само на Балканите звеното генерира около 78% от бизнеса в региона, стана ясно от думите на Спирос Йоргас, регионален мениджър „Бизнес развитие“ в Experian Decision Analytics. 

Що се отнася до предизвикателствата пред бизнеса в днешно време, те са свързани с огромните масиви данни и разработването на нови техники за анализ. Доказателство за това е и докладът на Forrester за 2018 г., според който традиционните платформи вече не са изчерпателен източник на информация, а тенденцията е да се търсят все повече такива. 

„Експлозията“ от данни поставя и въпроса за това как всеки човек да бъде идентифициран като отделен и специфичен клиент, тъй като персонификацията ще става все по-важнa. В тази връзка на помощ идват технологиите. По думите на Стив Вагнер, глобален изпълнителен директор на Experian Decision Analytics, именно машинното обучение, или изкуственият интелект (AI), е една от ключовите трансформации в този процес. Технологията, напомня той, съществува вече десетилетия, но новото днес е, че тя стана достъпна в open source софтуери, благодарение на което навлиза все по-масово в живота на обикновения човек. 
Коментари: 0