37-годишен бивш учител е най-новият милиардер в Индия
Онлайн приложението за уроци на Байджу Равендран вече има договор с Disney

~ 3 мин.
Най-новият милиардер в Индия е бивш учител, разработил образователно мобилно приложение, чиято оценка достига почти 6 млрд. долара за около седем години.
Байджу Равендран се присъединява към клуба на 10-цифреното богатство, след като компанията Think & Learn Pvt получи нови $150 милиона финансиране по-рано този месец. Сделката дава стойност от 5,7 милиарда щатски долара на компанията, в която основателят притежава повече от 21 процента, съобщават запознати.
Приключването на този кръг финансиране съвпадна с още една новина - че приложението на компанията Byju - наречено на основателя - ще обедини усилията си с Walt Disney Co.
37-годишният предприемач прави най-голямата си стъпка също и географски и творчески. В новото приложение героите на Disney Симба от The Lion King и Анна от Frozen преподават математика и английски език на ученици от първи до трети клас. Същите герои участват и в анимационни видеоклипове, игри, истории и интерактивни викторини.
Онлайн обучението процъфтява, може би повече от всяко друго място, именно в Индия, където използването на интернет експлодира поради повсеместното с разпространението на евтини смартфони и планове за мобилни мрежи. Очаква се индийският пазар за онлайн обучение да се увеличи повече от два пъти до 5,7 млрд. долара до 2020 г., според подкрепяната от правителството фондация за дялово участие на Индия, пише Блумбърг.
Образователните технологии за деца от детската градина до 12-и клас е един от най-бързо развиващите се сегменти на интернет пазара на страната, казва Анил Кумар, главен изпълнителен директор на Redseer Management Consulting Pvt. "Стартиращите индийски образователни институции са готови да се възползват от глобалната възможност, тъй като те вече обслужват голяма англоговоряща база и са създали уникално образователно съдържание", казва той.
Богатството на Byju расте заедно с пазара. Приходите на приложението се очаква да се увеличат два пъти повече - до 3000 рупии (435 млн. долара) през годината, приключваща през март 2020 г., каза Равеендран.
Този темп на растеж вече привлече погледа на някои от най-големите инвеститори в индустрията от Naspers Ventures и Tencent Holdings Ltd. до Sequoia Capital и основателя на Facebook Марк Зукърбърг и съпругата му Присила Чан.
Тези големи имена споделят визията на Равендрам. Основателят на Byju е израснал в село на южното крайбрежие на Индия, където родителите му са били учители. Той учел с неохота. После обаче става инженер и след това започнал да помага на свои приятели да се подготвят за изпитите за кандидатстване в най-добрите инженерни и мениджърски училища в Индия. Класовете набъбвали, докато той най-накрая започнал да преподава на хиляди на спортни стадиони, превръщайки се в преподавател-знаменитост, който пътува между няколко града през уикендите.
Равендрам създава Think & Learn през 2011 г., предлагайки онлайн уроци, преди да пусне основното си приложение през 2015 г. Бизнесът има над 35 милиона абонати, от които около 2,4 милиона плащат годишна такса от 10 000до 12 000 рупии, помагайки на компанията да стане печеливша през годината, приключваща през март 2019. Тогава създателят започнал да ухажва дългосрочни инвеститори като пенсионни фондове и държавни фондове - последният му поддръжник е Qatar Investment Authority. В последния кръг от финансиране на Byju, предприемачът също купува акции, за да запази нивото на собствения си капитал.
Заедно с жена му и брата му, кланът Равендран сега притежава общ дял от около 35% от компанията.
Подходът на Byju е прост - завладява децата, като трансформира съдържанието в кратки и лесни за запомняне уроци. И освен това - и на английски.
В партньорството с Disney той получава и голяма нова публика. Всички уроци по новата услуга с Дисни са поставени в контекста на класическите филми на филмовия гигант.
Байджу Равендран се присъединява към клуба на 10-цифреното богатство, след като компанията Think & Learn Pvt получи нови $150 милиона финансиране по-рано този месец. Сделката дава стойност от 5,7 милиарда щатски долара на компанията, в която основателят притежава повече от 21 процента, съобщават запознати.
Приключването на този кръг финансиране съвпадна с още една новина - че приложението на компанията Byju - наречено на основателя - ще обедини усилията си с Walt Disney Co.
37-годишният предприемач прави най-голямата си стъпка също и географски и творчески. В новото приложение героите на Disney Симба от The Lion King и Анна от Frozen преподават математика и английски език на ученици от първи до трети клас. Същите герои участват и в анимационни видеоклипове, игри, истории и интерактивни викторини.
Онлайн обучението процъфтява, може би повече от всяко друго място, именно в Индия, където използването на интернет експлодира поради повсеместното с разпространението на евтини смартфони и планове за мобилни мрежи. Очаква се индийският пазар за онлайн обучение да се увеличи повече от два пъти до 5,7 млрд. долара до 2020 г., според подкрепяната от правителството фондация за дялово участие на Индия, пише Блумбърг.
Образователните технологии за деца от детската градина до 12-и клас е един от най-бързо развиващите се сегменти на интернет пазара на страната, казва Анил Кумар, главен изпълнителен директор на Redseer Management Consulting Pvt. "Стартиращите индийски образователни институции са готови да се възползват от глобалната възможност, тъй като те вече обслужват голяма англоговоряща база и са създали уникално образователно съдържание", казва той.
Богатството на Byju расте заедно с пазара. Приходите на приложението се очаква да се увеличат два пъти повече - до 3000 рупии (435 млн. долара) през годината, приключваща през март 2020 г., каза Равеендран.
Този темп на растеж вече привлече погледа на някои от най-големите инвеститори в индустрията от Naspers Ventures и Tencent Holdings Ltd. до Sequoia Capital и основателя на Facebook Марк Зукърбърг и съпругата му Присила Чан.
Тези големи имена споделят визията на Равендрам. Основателят на Byju е израснал в село на южното крайбрежие на Индия, където родителите му са били учители. Той учел с неохота. После обаче става инженер и след това започнал да помага на свои приятели да се подготвят за изпитите за кандидатстване в най-добрите инженерни и мениджърски училища в Индия. Класовете набъбвали, докато той най-накрая започнал да преподава на хиляди на спортни стадиони, превръщайки се в преподавател-знаменитост, който пътува между няколко града през уикендите.
Равендрам създава Think & Learn през 2011 г., предлагайки онлайн уроци, преди да пусне основното си приложение през 2015 г. Бизнесът има над 35 милиона абонати, от които около 2,4 милиона плащат годишна такса от 10 000до 12 000 рупии, помагайки на компанията да стане печеливша през годината, приключваща през март 2019. Тогава създателят започнал да ухажва дългосрочни инвеститори като пенсионни фондове и държавни фондове - последният му поддръжник е Qatar Investment Authority. В последния кръг от финансиране на Byju, предприемачът също купува акции, за да запази нивото на собствения си капитал.
Заедно с жена му и брата му, кланът Равендран сега притежава общ дял от около 35% от компанията.
Подходът на Byju е прост - завладява децата, като трансформира съдържанието в кратки и лесни за запомняне уроци. И освен това - и на английски.
В партньорството с Disney той получава и голяма нова публика. Всички уроци по новата услуга с Дисни са поставени в контекста на класическите филми на филмовия гигант.
Така например, за да обясни на децата температурата, приложението създава сцена, в която Елза от Frozen се разболява, защото постоянно играе със снега. Ана изважда термометър, за да премери температурата й, а след това се разказва кратка история за топлината и студа.
Или, за да научат формите, младите ученици се потапят в историята на колите, където трябва да сортират предмети като гуми, конуси и билбордове в кофи, за да научат за кръглите, триъгълни и правоъгълни форми.