Huawei губи позиции на все по-горещия телеком пазар
Натискът на САЩ дава резултат, а конкурентите нямат колебания да се възползват от ситуацията
Европейските Ericsson и Nokia продължават да стопяват разликата с Huawei на пазара на телекомуникационно оборудване, показва пазарният анализ на Dell’Oro за първото тримесечие на 2021 г. Гигантът все още е доставчик номер едно, но тенденцията е към продължителен спад, движена от натиска на САЩ над правителствата по света да забранят китайската технология.
Анализът на Dell’Oro се базира на данни за продажбите на оборудване за широколентов достъп, оптични и мобилни комуникации, рутери. Като цяло приходите за сектора са скочили с впечатляващите 15% на годишна база през тримесечието януари-март. Тук обаче трябва се отбележи, че Q1 на 2020 г. съвпада с избухването на глобалната пандемия от коронавирус.
Графиката по-долу показва движението на пазарните дялове на компаниите. Видимо е, че Huawei достига своя връх в началото на миналата година и оттогава посоката е отчетливо негативна. Почти всички други големи доставчици, като че ли са се възползвали от спада на лидера и очакванията на анализаторите са, че трендът ще се запази и международният дял на компанията (извън родния Китай) ще продължи да се свива.
Пандемията и нарушените вериги на доставки със сигурност са оказали някакво влияние върху играчите, но като цяло перспективите пред тях са повече от обещаващи. Dell’Oro дори коригира прогнозата си нагоре и сега очакванията са общият пазар на телекомуникационно оборудване да нарасне с 5% до 10% през 2021 г. – за сравнение преди това хоризонтът бе за 3-5% увеличение.
Най-големите регионални двигатели на растежа досега бяха Северна Америка и Азиатско-Тихоокеанския регион. Това не е голяма изненада, но служи като още поредно напомняне за бавната скорост, с която Европа разгръща мрежите си от ново поколение (5G). Именно предстоящото тепърва ускорение на Стария континент може би стои в основата и на подобрената прогноза на Dell’Oro за ръст на приходите.