IKEA и Jumbo няма да отворят в Гърция, въпреки че могат
Причината е изключително строгият регламент за посещение на обектите
Въпреки разхлабването на мерките в Гърция от началото на април, с което големите нехранителни магазини получиха разрешение да отворят отново, едни от най-големите вериги не мислят да се възползват от това право. Групата Fourlis, която управлява дейността на мебелния гигант IKEA в България, Гърция, Кипър, Румъния и Турция, реши да ограничи работата на повечето магазини на IKEA до режим „поръчки до определен магазин и взимането им на касата“.
Причината за решението е изключително строгият регламент за посещението на обектите – в тях могат да бъдат едва по 20 души наведнъж, без значение от площта им. Това означава, че пълноценната работа на големите нехранителни магазини няма никакъв финансов смисъл.
Петте основни магазина на шведската верига - в Солун, Лариса, Янина и Атина (където има два) - ще извършват само предварително договорени продажби, а само в магазинът ѝ в Пирея, който е сравнително малък, и шестте пункта за доставки ще работят нормално.
Подобен е казусът и при веригата за играчки и домашни стоки Jumbo. Нейните магазини също са много големи и клиентите трябва да следват определен маршрут, за да стигнат до касите и да излязат, което изисква много време. До късно в четвъртък не бе взето окончателно решение какво ще прави компанията, след като претърпя огромни загуби през последната година.
Британската верига за електрически стоки Kotsovolos реши да отвори магазините си там, където е разрешено (моловете и големите търговски центрове няма да отворят в понеделник), дори ако ограниченията означават, че ще могат да влизат само по 20 души, вместо 150, какъвто е капацитетът им, ако спазват само ограничението на 25 кв. м да има само по един човек.
Въпреки че е скъпо начинание, търговецът на техника Public-Media Markt също ще отвори своите магазини, докато източници твърдят, че веригата е сред много компании, които искат допълнителни разяснения от властите.
Много търговци търсят начини да намалят времето, което клиентите прекарват в магазините им, така че да обслужват колкото се може повече купувачи във всеки един ден и без да има дълги опашки навън.