Италия започна разследване срещу Ryanair
Причината е решението на авиокомпанията ръчният багаж да стане платен
~ 1 мин.
Ryanair си навлече проблеми заради решението си да започне да таксува допълнително ръчния багаж на пътниците си. Италианският орган за защита на конкуренцията е започнал разследване срещу нискобюджетната авиокомпания заради нейното решение от края на август, пише BBC. Според италианския орган ръчният багаж е основен елемент от транспорта и трябва да бъде включен в цената на билета.
На 24 август Ryanair обяви, че от ноември тази година пътниците ще могат да продължат безплатно да внасят малка лична чанта, която да се събира под седалката пред тях. Ако искат да вкарат багаж до 10 килограма обаче, което досега също беше безплатно, вече ще трябва да платят между 6 и 10 евро.
Според италианската комисия за защита на конкуренцията новото решение на ирландския авиопревозвач може да представлява нелоялна търговска практика, тъй като крайната цена на билета остава ниска и така не може да се направи реално сравнение на билетите на Ryanair и тези на другите авиокомпании. Ако нечестната търговска практика се докаже, фирмата ще трябва да връща пари на всички свои клиенти, които са платили допълнително за качването на ръчния си багаж.
Ryanair обясни при представянето на новата си политика, че тя не цели да увеличи печалбата на компанията, а да „подобри точността и да понижи забавянията”.
На 24 август Ryanair обяви, че от ноември тази година пътниците ще могат да продължат безплатно да внасят малка лична чанта, която да се събира под седалката пред тях. Ако искат да вкарат багаж до 10 килограма обаче, което досега също беше безплатно, вече ще трябва да платят между 6 и 10 евро.
Според италианската комисия за защита на конкуренцията новото решение на ирландския авиопревозвач може да представлява нелоялна търговска практика, тъй като крайната цена на билета остава ниска и така не може да се направи реално сравнение на билетите на Ryanair и тези на другите авиокомпании. Ако нечестната търговска практика се докаже, фирмата ще трябва да връща пари на всички свои клиенти, които са платили допълнително за качването на ръчния си багаж.
Ryanair обясни при представянето на новата си политика, че тя не цели да увеличи печалбата на компанията, а да „подобри точността и да понижи забавянията”.