Jaguar Land Rover отчете 6% спад в годишните продажби
През последните месеци обаче се отчита подобрение

Снимка: Jaguar Land Rover
584
~ 1 мин. четене
Автомобилният производител Jaguar Land Rover (JLR) отчете 6% спад в годишните продажби след предизвикателна година, в която компанията беше ударена от отслабващия китайски пазар и спадащото търсене на дизелови автомобили в Европа, предава Ройтерс.
През годината са продадени 557 706 автомобила, като спадът в Китай е 13.5%. Но през последните шест месеца фирмата отчете двуцифрен ръст в страната, като общите продажби на компанията се повишиха с 1.3% през декември.
„2019 г. беше година на две половини“, каза главният търговски директор Феликс Браутигам. „През последните шест месеца видяхме значително подобрение в Китай, където интензивната работа с нашите търговци на дребно, съчетана със значителни подобрения на процесите и продуктите, започва да дава резултати“, добавя той.
През годината са продадени 557 706 автомобила, като спадът в Китай е 13.5%. Но през последните шест месеца фирмата отчете двуцифрен ръст в страната, като общите продажби на компанията се повишиха с 1.3% през декември.
„2019 г. беше година на две половини“, каза главният търговски директор Феликс Браутигам. „През последните шест месеца видяхме значително подобрение в Китай, където интензивната работа с нашите търговци на дребно, съчетана със значителни подобрения на процесите и продуктите, започва да дава резултати“, добавя той.
В началото на 2019 г. JLR обяви планове за съкращаване на около 10% от служителите си и предприе мерки за намаляване на разходите и подобряване на паричните потоци с 2.5 млрд. паунда.
Компанията, собственост на индийската Tata Motors, се върна на печалба през третото тримесечие на 2019 г., като отчете печалба от 156 млн. лири (204 млн. долара).