Регионалният министър уволни директора на „Автомагистрали“
Дружеството вече ще има само един изпълнителен директор, а не както досега – двама

© ECONOMIC.BG / Стопкадър/Bulgaria on air
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов подписа днес заповед за освобождаване на изпълнителния директор на „Автомагистрали“ ЕАД Десислава Христова, съобщават от пресцентъра на ведомството. Не става ясно кой ще я замести на поста и тепърва предстои вписване на промяната в Търговския регистър.
Със същата заповед се прави и изменение на устава на дружеството. Промяната предвижда то да се представлява от един изпълнителен директор вместо двама, както е било до момента.
Припомняме, че сегашният ръководен състав на дружеството бе назначен от служебния регионален министър Виолета Комитова след разкритията за раздадените авансово милиони на пътните фирми и сключените инхаус договори. Тя срещна отпор в смяната на бившето ръководство, в лицето на другия директор Стоян Беличев. На няколко пъти промените не успяха да бъдат вписани в Търговския регистър, а Беличев и Комитова водеха задочен спор през медиите.
Десислава Христова защитаваше дружеството и дори се разплака пред Асен Василев в Комисията по ревизия, където се обсъждаше съдбата на "Автомагистрали". На няколко пъти в интервюта заявяваше, че строителите искат да "излязат на светло" и че дори има вероятност държавата да фалира нарочно дружеството.
През последните месеци стана ясно, че Христова е изготвила доклад още през 2018 г., когато е била член на Борда на директорите, в който препоръчва разширяване на дейността на дружеството. С документите, които вестник "Сега" разполага, Христова посочва, че „Автомагистрали“ трябва да навлезе в строителството на първокласни пътища, но понеже няма достатъчно финанси и собствена техника, следва да проучи пазара и да сключи партньорства.
Това общо изложение се припокрива със събитията, настъпили в последствие – внезапно решение на правителството на Бойко Борисов магистрала „Хемус“ да се строи от държавното дружество „Автомагистрали“ без конкурс, с директно прехвърляне на пари от АПИ по така наречената процедура на вътрешно възлагане.