„Кауфланд“ отваря над 400 нови работни места у нас

Платили сме 100 млн. лв. данъци и осигуровки за 2015 г., заяви управителят на веригата Димитър Спасов

Димитър Спасов:

„Кауфланд“ отваря над 400 нови работни места у нас
Автор: Илия Лазаров

През 2016 г. „Кауфланд България“ навърши 10 години. Веригата е един от най-сериозните работодатели и лидер на пазара на бързооборотни стоки у нас. За постиженията, препятствията и бъдещите инициативи, Economic.bg разговаря с изпълнителния директор на търговската верига Димитър Спасов.


Г-н Спасов, тази година „Кауфланд България“ навърши 10 години. Каква е оценката Ви за постигнатото през това десетилетие?

За 10 години постигнахме много – открихме 55 филиала, наехме над 7000 служители, изградихме огромен логистичен център, който е най-големият в България.

Инвестирахме десетки милиони лева в облагородяване на инфраструктурата около нашите обекти. Когато строим наш филиал, изграждаме и цялата инфраструктура около него. Купуваме частни терени, построяваме улици и др. транспортни връзки и после ги даряваме безвъзмездно на съответната община.   

В „Кауфланд“ предлагаме предимно български стоки – над 70% от оборота ни идва от такива. Работим с между 800 и 900 български производители и доставчици.

Изключително горди сме от факта, че сме един от най-големите и най-коректните данъкоплатци сред работодателите в България – за 2015 г. сме платили около 100 млн. лв. преки и косвени данъци. Осигуровките на работещите в нашата компания, които сме внесли в бюджета за последната година, са около 20 млн. лв. Корпоративният данък е 9,5 млн. лв. 

Средната работна заплата на служителите в нашата компания е в размер на 1100 лв., което е около 2 пъти повече от средното за страната. Ръководните ни кадри също са много добре заплатени. Осигуряваме всичките ни служители и ръководители на пълна работна заплата.

По случай юбилея провеждаме голяма томбола със сериозни награди – 10 автомобила, 30 екскурзии, хиляди ваучери за пазаруване в нашите магазини и разбира се голямата награда – тристаен апартамент в София или 100 хил. лв. в брой. Това е най-мащабната томбола, която сме организирали досега.

В кои градове да очакваме нови обекти на вашата верига?

Ще открием нов обект още през следващата седмица в Стара Загора. Той е изграден по изцяло нова концепция и е втори за града.

Предстои да отворим и 11-и магазин в София. Той ще се намира на бул. Тотлебен, между бул. Акад. Ив. Гешов и Пирогов. Откриването му вероятно ще е през януари 2017 г.

Месец по-късно ще отворим и още един обект във Варна, който ще е четвърти в Морската столица. Насочили сме се и към други големи градове, където все още няма наши магазини.

Колегите Ви от „Лидл България“ изграждат втори логистичен център. Вие планирате ли подобна стъпка?

Засега нямаме планове за нов логистичен център, оставаме с този в пловдивското с. Стряма, който е най-големият в България.

По-скоро работим върху разширяването му. В момента той се простира на 80 хил. кв. м, а през следващите 2 години ще го увеличим с още 20-30 хил. кв. м, така че и в бъдеще да бъдем лидери по този показател.

Колко работни места ще създадат новите Ви обекти?

Във всеки наш филиал работят средно около 150 души, по правило млади и живеещи в съответния град и квартал.

Какъв е настоящият пазарен дял на „Кауфланд“? Удовлетворява ли Ви?

Ние сме веригата с най-голям пазарен дял – между 13 и 14%, следващите ни 2 конкурента комбинирано не могат да достигнат подобна цифра. За нас по-важен е годишният оборот, който е 1,3 млрд. лв. за последната година.

Колко български производители предлагат продукта си на външни пазари с помощта на „Кауфланд“?

Между 10 и 15 фирми произвеждат т.нар. собствена марка на нашата верига, която се доставя във всички държави, където имаме филиали.

При износа на чужди пазари българските фирми имат сериозна конкуренция в лицето на чешки, полски и др. компании, които са поставени при по-благоприятни условия – държавни субсидии, по-модерни технологии и др. Благодарение на това, тези фирми имат по-ниски производствени разходи, което автоматично ги прави по-конкурентоспособни спрямо българските.

Има обаче и наши компании, които постоянно реинвестират и модернизират бизнеса си и успешно изнасят голяма част от продукцията си.

Говори се, че на българския пазар ще навлизат нови търговски вериги. Очаквате ли по-сериозна конкуренция в тяхно лице?

Всяка верига е добре дошла, стига да си плаща редовно данъците и работи „на светло“. По-този начин българският пазар ще стане по-конкурентен, което спомогне за изсветляването на българската икономика.

Какви са бъдещите планове на „Кауфланд България“? Подготвяте ли някакви нови инициативи?

Вече споменах новия ни обект в Стара Загора, който ще бъде подреден по напълно нова концепция. Обектът ще разполага с нови, по-ниски регални системи с височина до 1,80 м (настоящите достигат до 2,20 м) с цел по-лесен достъп до стоките и облекчаване на клиентите.

Придвижването в него също ще е по-лесно – в средния коридор вече няма да има маси. Ще има обособени рекламни зони. Ще бъде по-прегледно, по-осветено, по-цветно, по-облекчено.

Ще модернизираме и един от софийските ни филиали – този в жк. Младост. Той ще бъде затворен през целия месец юли и ще бъде обновен по новата концепция.  

„Кауфланд“ взе активно участие в кампанията „Великден за всеки“. Какво Ви подтикна да се включите в тази инициатива и с какво допринесохте за нея?

Нашата компания редовно участва в различни благотворителни инициативи. В кампанията „Великден за всеки“, организирана от омбудсмана на Република България г-жа Мая Манолова, се включихме с парично дарение. Проведохме и акция „Купи и дари“ сред клиентите на нашите магазини.

Съвместно с г-жа Манолова дарихме и медицинска техника на стойност 60 хил. лв. на институция за деца с опорно-двигателни проблеми в Плевен.

Всички фирми или обикновени граждани трябва да участват в подобни инициативи и да помагат според възможностите си.

На какво се дължи огромният успех на „Кауфланд България“ като водеща верига за бързооборотни стоки у нас?

Има 2 основни фактора за успеха ни – добрата концепция на нашата компанията, приложена на българския пазар и много добрият и сплотен ръководен екип, който работи в „Кауфланд“ още от самото начало на фирмата в България.

Коментари: 0