Контролът върху техническите прегледи се затяга
В началото на март се очаква да заработи новата електронна система за контрол на всички теоретични изпити

3932
~ 2 мин. четене
Министерството на транспорта и автомобилната администрация работят по нов софтуер, чиято цел е да затегне контрола върху техническите прегледи. По думите на зам.-министърът Георги Тодоров уредите на пунктовете ще бъдат онлайн регистрирани в централната система на ИА „Автомобилна администрация“.
„На база на получената информация, платформата автоматично ще определя валидността на прегледа“, каза Георги Тодоров по време на публичен дебат, свързан с безопасността на пътя. По думите му това ще ограничи възможността за манипулиране на показанията от техническите прегледи.
В момента данните от измерванията на спирачните стендове, газ анализаторите и димомерите се съхраняват в техническите пунктове, което позволява промяна на стойностите им или въвеждане на фиктивни прегледи. Според зам.-министъра случаите на нарушения при техническите прегледи са зачестили.
От предоставената информация става ясно, че за една година са съставени над 550 акта. От тях 134 са за издавани документи за техническа изправност на автомобили, които не отговарят на изискванията или не са били представени за преглед. При 15 от случаите е констатирано извършването на преглед със съоръжения и средствата за измерване, които не отговарят на изискванията. Открити са и 15 административни производства за отнемане на разрешения на пунктове или заличаване технически специалисти от регистъра на ИА „Автомобилна администрация“.
По темата за обучението на водачите, заместник-министър Георги Тодоров обяви, че за една година са анулирани над 280 изпита на кандидати за водачи. Извършени са над 3600 проверки на учебни центрове, като за констатирани нарушения са наложени над 90 санкции.
Георги Тодоров заяви, че в началото на месец март очаква да заработи новата електронна система за контрол на всички теоретични изпити, която трябва да гарантира прекратяването на порочните практики. Изпитите ще се провеждат в специално оборудвани изпитни центрове в областните отдели на ИА „Автомобилна администрация“. Преди и по време на изпита, всички кандидати ще бъдат проверявани със скенери и специална техника за наличието на устройства за подсказване и преписване. По думите му, всички работни места са изолирани, така че да няма възможност за комуникация между кандидатите.
Георги Тодоров уточни, че преди изпита, личните карти на кандидатите ще бъдат сканирани от системата. При стартирането на изпита ще се правят автоматични снимки и чрез лицево разпознаване, ще се сравнява снимката от личната карта със снимките от работното място. Това ще пресече възможността кандидатите да си разменят работните места, което няма да позволява някой да решава теста вместо друг.
„На база на получената информация, платформата автоматично ще определя валидността на прегледа“, каза Георги Тодоров по време на публичен дебат, свързан с безопасността на пътя. По думите му това ще ограничи възможността за манипулиране на показанията от техническите прегледи.
В момента данните от измерванията на спирачните стендове, газ анализаторите и димомерите се съхраняват в техническите пунктове, което позволява промяна на стойностите им или въвеждане на фиктивни прегледи. Според зам.-министъра случаите на нарушения при техническите прегледи са зачестили.
От предоставената информация става ясно, че за една година са съставени над 550 акта. От тях 134 са за издавани документи за техническа изправност на автомобили, които не отговарят на изискванията или не са били представени за преглед. При 15 от случаите е констатирано извършването на преглед със съоръжения и средствата за измерване, които не отговарят на изискванията. Открити са и 15 административни производства за отнемане на разрешения на пунктове или заличаване технически специалисти от регистъра на ИА „Автомобилна администрация“.
По темата за обучението на водачите, заместник-министър Георги Тодоров обяви, че за една година са анулирани над 280 изпита на кандидати за водачи. Извършени са над 3600 проверки на учебни центрове, като за констатирани нарушения са наложени над 90 санкции.
Георги Тодоров заяви, че в началото на месец март очаква да заработи новата електронна система за контрол на всички теоретични изпити, която трябва да гарантира прекратяването на порочните практики. Изпитите ще се провеждат в специално оборудвани изпитни центрове в областните отдели на ИА „Автомобилна администрация“. Преди и по време на изпита, всички кандидати ще бъдат проверявани със скенери и специална техника за наличието на устройства за подсказване и преписване. По думите му, всички работни места са изолирани, така че да няма възможност за комуникация между кандидатите.
Георги Тодоров уточни, че преди изпита, личните карти на кандидатите ще бъдат сканирани от системата. При стартирането на изпита ще се правят автоматични снимки и чрез лицево разпознаване, ще се сравнява снимката от личната карта със снимките от работното място. Това ще пресече възможността кандидатите да си разменят работните места, което няма да позволява някой да решава теста вместо друг.