Критичната 2019 г. завършва с 18% ръст на приходите на Huawei

Компанията успява да подобри доставките си в целия свят

Критичната 2019 г. завършва с 18% ръст на приходите на Huawei

Снимка: БТА

396 ~ 2 мин. четене
2019-а беше изключително наситена година за Huawei и определено ще остане като една от емблематичните в корпоративната ѝ история. Китайският гигант успя да лансира два от най-добрите си смартфона на пазара – Huawei P30 Pro и Huawei Mate 30 Pro. А стана и заложник на търговската война между правителствата в Пекин и Вашингтон. 

Въпреки надвисналите проблеми обаче, компанията успя да подобри доставките си по целия свят и да продаде 240 млн. смартфона. Моделите от P и Mate сериите подобриха представянето си с 50% на годишна база. 

Су Жиджън, настоящият председател на Huawei Technologies, разкри, че компанията очаква приходи от продажби от около 123 млрд. долара, което би означавало 18% ръст на годишна база, уточнява GSMArena. Вероятно сумата щеше да е и по-голяма, ако американското правителство не беше оказало натиск върху родните компании да спрат да търгуват с китайския производител. Huawei удържа стрес теста засега и демонстрира готовност да продължи напред. 

Целта на компанията е през 2020 г. да доразвие още повече своята екосистема Huawei Mobile Services, която се роди като алтернатива на тази на Google в опит за еманципация от американския гигант. 

Причина за по-слабото представяне на Huawei спрямо предварителните очаквания за 2019 г. е именно липсата на Google Mobile Services в новите смартфони на марката, което е крайно непривлекателно за клиентите от Западна Европа. 

От данните става ясно още, че Huawei е успял да продаде и над 2 млн. устройства Watch GT2  само за три месеца от въвеждането на носимите джаджи, както и 1 млн. слушалки FreeBuds 3 за един месец. А приложението Health вече има 400 месечни потребители от 170 страни и региони. 
Коментари: 0