Критичната 2019 г. завършва с 18% ръст на приходите на Huawei
Компанията успява да подобри доставките си в целия свят

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
2019-а беше изключително наситена година за Huawei и определено ще остане като една от емблематичните в корпоративната ѝ история. Китайският гигант успя да лансира два от най-добрите си смартфона на пазара – Huawei P30 Pro и Huawei Mate 30 Pro. А стана и заложник на търговската война между правителствата в Пекин и Вашингтон.
Въпреки надвисналите проблеми обаче, компанията успя да подобри доставките си по целия свят и да продаде 240 млн. смартфона. Моделите от P и Mate сериите подобриха представянето си с 50% на годишна база.
Су Жиджън, настоящият председател на Huawei Technologies, разкри, че компанията очаква приходи от продажби от около 123 млрд. долара, което би означавало 18% ръст на годишна база, уточнява GSMArena. Вероятно сумата щеше да е и по-голяма, ако американското правителство не беше оказало натиск върху родните компании да спрат да търгуват с китайския производител. Huawei удържа стрес теста засега и демонстрира готовност да продължи напред.
Целта на компанията е през 2020 г. да доразвие още повече своята екосистема Huawei Mobile Services, която се роди като алтернатива на тази на Google в опит за еманципация от американския гигант.
Причина за по-слабото представяне на Huawei спрямо предварителните очаквания за 2019 г. е именно липсата на Google Mobile Services в новите смартфони на марката, което е крайно непривлекателно за клиентите от Западна Европа.
От данните става ясно още, че Huawei е успял да продаде и над 2 млн. устройства Watch GT2 само за три месеца от въвеждането на носимите джаджи, както и 1 млн. слушалки FreeBuds 3 за един месец. А приложението Health вече има 400 месечни потребители от 170 страни и региони.