Lidl изнесе в чужбина продукция за 40 млн. лв. през 2019 г.

Търговската верига присъства на българския пазар вече 10 години

Lidl изнесе в чужбина продукция за 40 млн. лв. през 2019  г.

Снимка: Лидл България

Автор: Lidl

През 2019 г. търговската верига Lidl е купила от български производители стоки за над 350 млн. лв., които са били пласирани на вътрешния пазар, посочва главният изпълнителент директор на компанията за България Милена Драгийска в отворено писмо по случай навършването на 10 години от стъпването на бранда в страната. 

По думите на Драгийска Lidl успешно си партнира с българските производители и от 85 в началото в момента веригата работи с над 200 български доставчици.

Освен да се реализира българска продукция на вътрешния пазар, компанията инвестира средства и в износа на родни стоки в европейската мрежа на Lidl. Само за 2019 г. в чужбина е пласирана родна продукция за над 40 млн. лв., което е с 33% повече от предходната година. 

Компанията стъпи на българския пазар през 2010 г., но подготовката за откриването на първите магазини е започна още през 2007 г. Така за 13 години Lidl е инвестирала у нас над 1 млрд. лв.

През 2010 г. открихме първите 14 магазина. За 10 години магазините ни вече са 102 и така сме по-близо до Вас в 48 населени места. Започнахме с 300 служители, като за 10 години семейството ни се увеличи десетократно – до над 3 000 души. За всички наши служители се постарахме да осигурим заплащане, което е с 52% над средното в бранша, а ежегодно инвестираме 6-цифрени суми в обучението и развитието им“, казва Милена Драгийска.

„За тези години реализирахме десетки инициативи за опазване на околната среда и биоразнообразието, за развитие на местните общности, в подкрепа на семействата и грижата им за децата, за осигуряване на повече възможности за пълноценен начин на живот. Издадохме единствения одитиран Доклад за устойчиво развитие в ритейл сектора в България. Инвестирали сме над 5 000 000 лв. в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи“, казва още тя.

Компанията допринесе за развитието на пазара чрез редица нововъведения – от тематичните седмици през продуктови иновации и въвеждане на продукти с чисти рецепти.

Обръщайки поглед към изминалите 10 години, Драдгийска подчертава случилата се през това време технологична революция, която „забърза времето до неимоверност, премахна границите в пространството и направи възможностите ни за избор необятни“, но заедно с това фокусира вниманието върху ценностите и съмишлениците. 

„Надяваме се през тези първи 10 години ние в Лидл България да сме успели да допринесем поне с малко за тези важни за всеки неща“, казва Драгийска, която се надява управляваната от нея компаниня да продължим по същия път и занапред.

„Вярваме, че всички заедно и с общи усилия носим положителна промяна и правим средата, в която живеем, по-добра и по-пълноценна за всички нас“, завършва Драгийска писмото си към всички, които подкрепят марката ежедневно.

Коментари: 0