Лошото качество на ремонта налага затваряне на „Тракия“ и през юли

Изпълнителят е влагал несъгласувани и некачествени материали, а АПИ не е проконтролирала дейностите

Лошото качество на ремонта налага затваряне на „Тракия“ и през юли

Снимка: АПИ

12438 ~ 2 мин. четене
Автор: Economic.bg

Ремонтът на 23-те километра от магистрала „Тракия“ между пътните възли „Чирпан-изток“ и „Стара Загора“ се очаква да завърши в средата на юли. Това обявиха официално от Агенция „Пътна инфраструктура“, след като малко по-рано днес община Стара Загора първа съобщи, че ремонтно-възстановителните работи ще се удължат с месец – до края на юли. Предишният срок беше краят на юни, но очевидно блокадата на пътя ще се удължи и през активния летен сезон.

Сега от пътната агенция съобщават за първи път, че удължаване ще има, а като причина изтъкват лошото качество на ремонта досега. При проверка на председателя на Управителния съвет на АПИ инж. Апостол Минчев в началото на юни е било констатирано влагане на некачествени и несъгласувани от Института за пътища и мостове строителни материали. Също така е установено неизпълнение на техническите указания от страна на строителя, липса на компетентен технически ръководител по асфалтополагане и др.

Предприети бяха необходимите мерки за коригиране на работата и спазване на технологичните процеси, казват от АПИ. Целта е строителните работи в участъка да бъдат изпълнени качествено и движението да бъде възстановено във възможно най-кратки срокове, за да не се затруднява придвижването в активния летен сезон.

Проектът за ремонт на трасето предвижда по метода студено рециклиране да се възстанови носимоспособността на пътното тяло, подобряване на отводняването, полагане на нова асфалтова настилка, ограничителни системи (мантинели), маркировка и знаци. На обекта се работи едновременно и в двете платна, които са в експлоатация от 2007 г.

Обновяването на участъка е част от стартирания през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ „Тракия“ (от 156-ти до 208-ми км). Настилката по участъка беше в тежко състояние, но в продължение на близо три години предишното правителство и АПИ не започваха ремонт. От 2018 г. има ограничение от 90 км/ч.

В края на април т. г. завърши ремонтът 16.5 км (от 168-ми до 184-ти км) между връзката с АМ „Марица” и п. в. „Чирпан - Изток“, а през миналата година – на 12 км от автомагистралата между пътните възли „Белозем“ и „Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км).

Подкрепи Economic.bg