„Метро” ще купува продукция директно от български производители

Компанията увеличава асортимента си до 128 български плодове и зеленчуци

„Метро” ще купува продукция директно от български производители
4424 ~ 2 мин. четене
Автор: Александра Сотирова

Най-голямата търговска верига за продажби на едро и дребно в България - „Метро”, започва да изкупува плодове и зеленчуци директно от българските производители. Програмата започва през пролетта на 2017 г., когато фермерите ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в 9-те регионални магазина на веригата в страната. Това стана ясно от министъра на земеделието и храните в оставка Десислава Танева и главния изпълнителен директор на „Метро Кеш Енд Кери България" ЕООД Атила Йенисен.

Компанията ще увеличи асортимента си до 128 сорта български плодове и зеленчуци, които ще бъдат директно закупувани от местните производители. „Метро” ще осигури транспорт, логистика и амбалаж на земеделците.

Програмата цели да улесни достъпа на българските фермери до търговската мрежа и компанията започва веднага срещите си с тях. Търговската верига вече разполага с база данни за местните производители, техните сдружения и асоциации. Министър Танева е категорична, че политиките за подкрепа и реализирането на тази програма ще позволяват да бъде запазен устойчивият растеж и да се гарантира по-добро място на българския земеделски производител в агрохранителната верига.

"Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот. Предвиждаме да започнем обучение на нашите служители, като по този начин  ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да предлагат тези продукти", обясни Йенисен. По думите му това ще осигури равни възможности за всички производители. Програмата ще даде възможност на производителите да имат постоянен устойчив бизнес, а някои търговци ще възможност да представят своите продукти на международната сцена като "Метро" се превърне в износител на българска продукция за магазини в други държави. 

„Метро” се фокусира върху местното производство, гарантирайки изкупуването на продукцията, обясниха пред Economic.bg от компанията. Според новата програмата местни търговци на плодове и зеленчуци ще могат да произвеждат продукцията си по заявка на веригата и търговският цикъл ще може да бъде завършен напълно. „България е надарена с невероятна природа. Ето защо ние ще разчитаме на автентични местни сортове, а не на хибридни семена, за да запазим плодородната българска почва“, каза още Атила Йенисен. Търговската верига вече има договор с Института по зеленчукови култури „Марица“ за възобновяване на производството на български семена.

Десислава Танева припомни и рекордните ръстове, които секторът отчита през последните две години. „За 2015 г. отчитаме ръст с 20% при плодовете и с 18% при зеленчуците", добави тя. По думите й се  отчита и ръст при производството на семена. „По данни на Института по зеленчукови култури „Марица“ към Селскостопанската академия, за последната година  съотношението на произвежданите семена от  български сортове растения и чужди е 50 на 50, а преди две години е било от 80 на 20 в полза на чуждите семена“, добави още Танева. Тя посочи, че тенденцията за следващата година е българските сортове да имат по- голяма част от структурата на произвежданите семена. По думите й, най-голям интерес по отношение на заявките за семена са регистрирани за българския домат „Розово сърце“, „Куртова капия“ и други сортове български пипер.

Подкрепи Economic.bg