Николова подготвя „екшън план“ за сезон 2021
През сезон 2021 също ще се разчита на българските туристи, предвид очакванията за нови възможни ограничения

© ECONOMIC.BG / Министерство на туризма
Консултативен съвет под ръководството на министъра на туризма Марияна Николова ще разработва екшън план с конкретни дейности за подготовката за сезон 2021 г. Това заяви ресорният министър по време на среща с представители на местната власт и туристическият бизнес във Велико Търново.
Тя обяви, че през сезон 2021 също ще се разчита на българските туристи, предвид очакванията за нови възможни ограничения. През годините вътрешният пазар беше подценяван, но сега се вижда, че той има голям потенциал, смята Николова.
Вицепремиерът Николова уточни, че в консултативния съвет ще има представители както на бранша и научната общност, така и на Националното сдружение на общините в България. Той ще започне да работи още този месец.
Областният управител на града Даниел Панов коментира, че към момента не могат да се дават прогнози предвид ситуацията, но трябва да запазим всичко градено с години. Кризата нанесе щети върху всички, но аз съм оптимист и вярвам, че следващата година няма да е така, допълни още кметът на Велико Търново. В последните години българите развиха своята култура на пътувания и Велико Търново е обичан и посещаван от тях град, посочи проф. Попова.
Данните от Единната система за туристическа информация (ЕСТИ) показват, че от началото на годината до 30 август 2020 г. в област Велико Търново са пренощували над 74 хил. туристи, съобщи министър Николова. Основната част от тях над 50 хил. са отседнали в община Велико Търново,близо 17 хил. в община Елена, а около 7 хил. в останалите общини в областта.
Тема на разговорите бе рекламата на туризма на местно и национално ниво. Кметът информира, че има подготвен клип за популяризиране на уикендтуризма в региона. Вицепремиерът апелира той да бъде предоставен и на Министерството на туризма, за да бъде включен в институционалните онлайн канали и популяризиран в социалните мрежи. Министърът припомни и за инициативата с екскурзоводите за изготвяне на три минутни клипове, на малко известни обекти, в които те разказват за тях и се излъчват като послания в социалните мрежи.
Представителите на сектора поставиха въпрос за насърчаване на професионалното обучение в туризма и инвестиции в квалификация на работещите в бранша. Според тях това ще допринесе за повишаване на общото качество на услугите в отрасъла.