Nissan взема $2 млрд. кредит, за да ускори продажите си в кризата
Целта е да се утвърди на втория по големина автомобилен пазар в света

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Японската държавна агенция за експортни кредити ще отпусне на Nissan Motor Co сума до 2 млрд. долара, за да подпомогне компанията да увеличи продажбите си в САЩ, пише Reuters. Стъпката е част от кредитно споразумение на стойност 4.1 млрд. долара за Nissan Motor Acceptance Corporation, подразделение на Nissan North America.
Парите ще помогнат на японската компания да продава автомобили, като предоставя заеми на клиентите, които те да могат да изплащат на месечни вноски. Американският пазар е вторият най-голям в света след китайския по отношение на продажбата на коли. Целта на Nissan е с този кредит да затвърди позициите си на Запад.
„Съединените щати са важен пазар за японските автомобилни производители. Именно чрез финансирането ни, насочено към увеличаване на продажбите, ще помогнем за развитието на бизнеса отвъд океана”, заявиха представители от JBIC.
Японската банка за международно сътрудничество предостави заеми за финансиране на продажбите в чужбина и на други автомобилни производители. Сред тях са Honda Motor, която получи 78 млн. долара през октомври, както и Тoyota Motor, за която обаче банката не разкрива отпуснатата сума.
Това не е първото споразумение, което JBIC сключва с Nissan. През юли тази година автомобилната компания получи заем от 582 млн. долара, за да продава марката си в Мексико.
От Nissan заявяват, че се стремят да повишат пазарния си дял в САЩ, Китай и Япония, защото това са икономиките, които най-бързо се съвземат от COVID кризата. Новият заем би трябвало да помогне и за възстановяването от щетите, нанесени покрай скандала с бившия изпълнителен директор Карлос Гон. Той беше задържан и обвинен в злоупотреби със средства на компанията, което нанесе и сериозен имиджов удар върху бранда.
Надеждата сега е, че с получените средства Nissan ще повиши продажбите си, ще може да пусне нови модели на пазара и да разшири партньорските контакти.
В средата на ноември автомобилният производител отчете тримесечна загуба от около 44.4 млрд. йени (420 млн. долара). А за фискалната 2020 г., която приключва през март, се очаква да загуби около 615 млрд. йени (5.9 млрд. долара).
Въпреки всичко от компанията вярват, че ще излязат от кризата с помощта на задаващите се нови модели коли.
Ако можете да направите страхотен продукт, ще се изненадате колко други проблеми можете да разрешите с това и да оцелеете“, заявява Карл Брауер, автомобилен анализатор в изследователска фирма iSeeCars.