ОИСР ще помага на България да реформира оценяването в училище
Организацията се е ангажирала с изготвянето на тестове за училищата в страната, както и с методическа помощ за промяна на модела на преподаване

Снимка: Deposit Photos
България ще получи подкрепа от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) в областта на училищното образование, чрез допълнителни анализи, изготвени специално за страната, и подкрепа за реформиране на оценяването в образователната ни система. Това е договорено по време на среща на просветния министър проф. Галин Цоков с Андреас Шлайхер, директор на дирекция "Образование и умения" и ръководител на Програмата за международно оценяване на учениците (PISA) на ОИСР, съобщиха от МОН.
Тласнат от продължаващите ниски резултати на българските ученици на международните сравнителни проучвания PISA, образователният министър заяви:
Стартирали сме серия от реформи и целта ни е да поставим основата за цялостна промяна на начина на оценяване на знанията на учениците - от наизустяване на знания към формиране на умения и компетентности".
По думите му PISA е международно изследване, постигнало най-много в процеса на оценка на базисни умения и натрупаният опит би бил важен за реформите, които предстоят.
"Притеснени сме и от продължаващите ниски резултати на учениците ни в последните изследвания на PISA през 2018 г. и искаме да поставим основата на истинска промяна, която да ни оттласне от дъното на международната класация", допълни проф. Цоков.
България е в ситуация, в която само може да подобрява резултатите си", посочи Андреас Шлайхер.
Според него в по-лоша ситуация са държави, които отчитат сериозен спад в данните в международното изследване.
"Страната показва устойчивост, която може да се разглежда и като основа за надграждане на резултатите ѝ", допълни ръководителят на PISA.
Той се е ангажирал, че неговият екип ще подпомогне МОН в изготвянето на подобни тестове за училищата в страната, както и с методическа помощ за промяна на модела на преподаване. Андреас Шлайхер е приел и поканата на проф. Галин Цоков за дистанционно участие във Форум за дигитализацията в българското образование, който ще се проведе през първата половина на декември.
Двамата са се договорили и за организиране на съвместно събитие с ОИСР, посветено на промяната в съвременното училищно образование, което да се проведе в България през февруари и в което ще вземе участие ръководителят на PISA програмата.
Резултатите от последното издание на PISA 2022 г. се очаква да излязат на 5 декември.
Срещата между Цоков и Шлайхер се проведе във Финландия в рамките на форум за преглед на актуалните образователни политики, организиран от ОИСР.