От покрива до детайлите – стартира ремонтът на гара „Подуяне“

Амбицията на НКЖИ е гарата да се превърне в Национално културно-историческо наследство

От покрива до детайлите – стартира ремонтът на гара „Подуяне“
2198 ~ 1 мин. четене
Автор: Вероника Тонева

От днес стартира реконструкцията на втората по големина в София гара „Подуяне“, част от най-натоварената жп линия в страната София–Бургас. Тя е проектирана и построена през 1930 г. като до момента са правени само частични ремонти, за да се поддържа функционалната експлоатация на гарата . Инвестицията е на стойност близо 3.5 млн. лв. с финансиране от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

„Гара „Подуяне“ е емблематична, защото съдържа ценни архитектурни елементи. Проектът има за цел да запази автентичния вид на сградата и да го подчертае, а ремонти ще се направят на всички части - от покрива до детайлите. Гражданското общество е изключително взискателно и по изпълнението на детайлите ще съди за лоялността на изпълнителя и на възложителя“, заяви при старта на ремонта транспортният министър Росен Желязков. "Самият надзор ще бъде не само от страна на възложителя, но и от страна на обществото и това е и моето изискване към изпълнителя - да бъде стриктен, внимателен и коректен", обясни Желязков. Той допълни, че предстои и реконструкцията на други две малки софийски гари – "Искър" и "Казичене", както и на гарите по линията София–Бургас – Стара Загора, Нова Загора и Карнобат.

Срокът за изпълнение на ремонта е 15 месеца, а дейностите ще се извършват от „Инфраструктурно строителство“ АД. По думите на транспортния министър гарата ще продължи да работи и по време на ремонта, но при спазване на необходимите мерки за безопасност.
 
„С рехабилитацията очакваме да създадем добра база за нашите пътници и достъп на персонала. Проектът предвижда реставрация на сградата и запазване на автентичния облик на гарата, който е бил нееднократно сцена от много филми и реклами на не само български, но и чужди компании“, коментира изпълнителният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ инж. Красимир Папукчийски. 
 
С евросредства предстои и изграждането на две чисто нови гари – Обеля и Костенец. През тази година с национално финансиране ще бъдат ремонтирани общо 25 гари и 6 спирки.
 

 

Коментари: 0