По пътя към суперприложението: Viber пуска бизнес профили за компании
Услугата за плащане Viber Pay ще бъде интегрирана в България едва след приемането на еврото
Компаниите вече могат да си направят бизнес профил в платформата за разговори и съобщения Viber. Новият продукт бе представен официално днес и е част от стратегията на технологичния играч да създаде суперприложение.
Бизнес профилите представляват своеобразен минисайт за дадена компания, в който има полезна за клиентите информация – от описание на услугите, които фирмата предлага, до групиране на всички съществуващи чатове между клиента и бранда на едно място. Освен това чрез тях се гарантира по-гояма сигурност на потребителите, доколкото тези акаунти са проверени и съобщенията от тях не са фалшиви, например.
Бизнес профилът съдържа името и логото на компанията, син верификационен знак, описание, контакти и канали за комуникация, достъпни чрез Viber. В него може да се добавят до три физически адреса, линк към уебсайт, телефонен номер и описание до 1000 знака. Човек може да намери профила на дадена компания чрез въвеждане на името ѝ в търсачката в платформата.
Засега бизнес профилите са насочени към големите компании, но до края на годината се очаква да бъдат привлечени и малки и средни фирми.
Пускането на новия продукт идва, след като през септември Viber пусна бизнес чатове – секцията с верифицирани чат канали с фирми, като доставчици на куриерски или банкови услуги, например.
Продуктите са част от концепцията на Rakuten Viber да се превърне в суперприложение, където потребителите да намират широк набор от услуги – не само чат, но също опции за пазаруване, плащане на сметки и много други. Така например компанията има услуга за плащане Viber Pay, която е внедрена в други страни. За България обаче се предвижда лансирането ѝ едва когато страната влезе в еврозоната, каза Атанас Райков, старши директор развитие топ държави в компанията. Една от основните причини е, че инвестициите в разработката ѝ при сегашната ситуация ще се обезсмислят при приемането на единната валута.