Българският „Booking за таксита“

Ново приложение показва точната цена на пътуването и позволява пазарно договаряне с таксиметровите шофьори

Българският „Booking за таксита“

Снимка: Красмир Свраков

10149 ~ 2 мин. четене
Александра Сотирова-Делчева Автор: Александра Сотирова-Делчева

Приложението за поръчка на такси Taxistars предлага нова услуга, с която клиентите ще разбират точната цена на пътуването си още преди самото му стартиране, при поръчка от апликацията или чрез диспечер. Подобна опция се предлага и от други компании и приложения, но те дават само прогнозната цена, като практиката показва, че в повечето случаи се различава значително от крайната стойност на услугата.

Booking, но за таксита 

Приложението работи с шофьори и превозвачи в цялата страна и има над 2000 коли в системата. От него колата може да се избира според нейния клас или според това, колко бързо искате да пристигне. Цената на пътуването ще е ясна предварително чрез употребата на онлайн технологии и прецизно GPS проследяване и позициониране.

Ние сме нещо като Booking.com, само че за таксита“, сподели пред Economic.bg създателят на приложението Атанас Шарков. Той казва, че компанията е уникална с модела си на работа, тъй като тя не е превозвач, а работи с превозвачи от цялата страна.

Има и други подобни приложения, но те работят в рамките само на София, докато Taxistars са достъпни в 22 града и работят и с локалните фирми по по-малките населени места.

"Ние подписваме един вид смарт договор между клиента и шофьора в този момент, защото първо предлагаме цената на клиента, после на шофьорите и ако и двете страни са съгласни, договорът се сключва", разказва Шарков. Той обясни, че е възможно и да не се намери шофьор за дадения маршрут, след което клиентът може да предложи по-висока цена за пътуването си.

В допълнение превозвачите и техните шофьори - участници в мрежата - предлагат дигитална гаранция за качеството на пътуването. Гаранцията е доброволна практика, подобнa на други транспортни браншове, като авиокомпаниите, и цели да защити и обезщети потребителите при проблеми с качеството на техните пътувания. При такъв проблем клиентът трябва до 24 часа след пътуването сам да изпрати онлайн сигнал през приложението и националния диспечерски номер и сигналът му ще бъде проверен до 2 работни дни. При установяване на проблем, потребителят ще получи финансова компенсация между 10 и 40% от стойността на пътуването.

По-високите такси

Новата услуга на дружеството цели да компенсира потребителите на такси пътувания, след като Министерството на транспорта промени ресорната наредба и позволи на компаниите да повишат двойно началната такса за пътуване.

"Начинът, по който се прави, не е прозрачен, правилен и не отговаря на пазара", казва Шарков по повод вдигането на таксите.

В момента регулаторно държавата се меси в този пазар и решава каква да е цената на услугата, което не нормално в 21 век“, споделя той.

По думите му отдавна цените на този пазар е трябвало да бъдат освободени, а вместо това се решава да се вдигнат с незнайни цели, два месеца преди избори. „Смятам, че тази намеса е в ущърб на потребителите и всякаква намеса на държавата в този тип бранш досега не е била положителна. Затова ние търсим чисто пазарни методи, по които да компенсираме потребителите“.

Коментари: 0