67% ръст на приходите от мобилни приложения през третото тримесечие
В глобален мащаб са събрани 2.8 млрд. долара от платени приложения и абонаменти
Брутните приходи от покупки и абонаменти за приложения, различни от игри, са нараснали с 67% през третото тримесечие спрямо същия период на миналата година, достигайки размер от 2.8 млрд. долара. Това сочат статистическите данни за периода, обработени от Sensor Tower.
От графиката по-долу личи, че потребителите в световен мащаб приходите са нараснали с 1.1 млрд. спрямо миналогодишния период. Ако тази година те се равняват на 2.8 млрд. долара в световен мащаб, то през трите месеца от юни до септември 2016 г. са били общо 1.7 млрд. долара.
Ръст се наблюдава и при двата виртуални магазина – AppStore и Google Play, като интересното е, че потребителите на iOS са похарчили с 63% повече от пари, докато тези на Android с 84% повече.
Общият ръст на приходите към двата портала спрямо второто тримесечие са се увеличили с 57%.
Изтегляния
Ръст се наблюдава и в броя тегления през третото тримесечие, като тук се отчита 15-процентно увеличение на годишна база. Изтеглянията достигат 14.4 млрд. на брой и в двата магазина, като тези от App Store са нараснали с 3%, а тези от Google Play с 18%.
Тези от Google Play възлизат на общо 8.6 млрд., като за сравнение през същия период на миналата година са били 7.3 млрд. Увеличението на свалените приложения през App Store е по-скромно – сега техният брой е бил 4.6 млрд., докато година по-рано е бил 4.4 млрд.
Топ приложенията
В таблицата по-долу може да се видят топ приложенията по приходи в световен мащаб и разбити по платформи. Впечатление прави, че сред най-доходоносните приложения са такива за гледане на филмово и видео съдържание, както и че на второ място по всички параграфи е апликацията за онлайн запознанства Tinder.
В следващата са събрани най-сваляните приложения, в която попадат добре познатите приложения на популярни социални мрежи като Facebook, Instagra, WhatsApp, Snapchat, Spotify и други.