Стачка може да блокира канадските железници

Синдикатите настояват за по-добри условия на труд и ново регулиране на работното време

Стачка може да блокира канадските железници
Автор: Стилиян Гребеничарски

Стачка може да блокира двете най-големи канадски железопътни компании и оттам да засегне и цялата икономика на страната, съобщава Bloomberg.

Синдикалната организация Teamsters обяви, че е постигнала предварителна договорка с ръководството на най-големия железопътен оператор в страната - Canadian National Railway Co. В същото време от обединението призоваха членовете си във втората най-голяма компания в сектора – Canadian Pacific Railway Co. да се подготвят за стачни действия.

Профсъюзът има около 1800 члена в CN, предимно машинисти и още 3100 в CP – машинисти, кондуктори и обслужващ персонал. „Нямаме избор, освен да уведомим нашите членове да се подготвят за изтичането на крайния срок за постигане на съгласие – полунощ в събота срещу неделя“, съобщи компанията на служителите в CN.

Паралелно с това, Unifor също се присъедини към стачната готовност. Лидерите ѝ, представляващи съответно 4800 и 1800 служители в CN и CP, все още не са стигнали до споразумение с нито една от двете компании. Членовете ѝ, основно механици, инспектори по сигурността касиери, шофьори и друг обслужващ персонал, все още нямат установен срок за своите искания.

Двата синдиката настояват за подобряване на условията на труд и повишаване на възнагражденията. Сред най-спорните искания е това служителите задължително да почиват след 10 часа непрекъсната работа, което се счита, че на фона на условията в страната би довело до сериозни оперативни затруднения за сектора.

Главният оперативен директор на Canadian Pacific Кейт Крийл заяви, че компанията няма да се съгласи с "безпочвените" искания на профсъюзните организации. Главният изпълнителен директор Хънтър Харисън работи по четиригодишен план за вдигане на приходите до 10 млрд. канадски долара (около 8 млрд. щатски) и близо двойно увеличение на печалбата.

Блокирането на железниците може да донесе сериозни последици за цялата икономика, тъй като това е основният тип транспорт за карго превози на дълги разстояния във втората по площ страна в света. В същото време сериозните инциденти с влакови композиции в Канада не са рядко явление, а като основна причина се посочва и натоварения график и тежките условия на труд на оперативния персонал в компаниите. С близо 47 000 км., страната е с петата най-дълга железопътна мрежа в света (след САЩ, Русия, Китай и Индия), като тя е почти изцяло неелектрифицирана и използвана предимно за товарни превози.   

Коментари: 0