Станаха известни победителите в конкурса PR приз 2016
69 проекта се състезаваха на финала на конкурса

© ECONOMIC.BG / Bufoto
Рекордният брой от 69 проекта се състезаваха на финала на 16-тото издание на най-стария конкурс за постижения в сферата на комуникациите. Проекти имаше в 12 от конкурсните категории.
За втора поредна година Комисията по етика на БДВО връчи своя специална награда за етични практики и устойчиво развитие
Журито на PR приз 2016 представи отворено писмо до медиите, представителите на СЕМ и представители на българските институции във връзка с една съществена и постоянстваща пречка пред развитието на корпоративната ангажираност и инвестиции в обществено значими каузи – липсата на отразяване на името на компаниите, които иницират и подкрепят каузи, дори и в ясни случаи на напълно благотворителни, обществено значими дейности.
По традиция, Десетият PR Фестивал завърши с
официална церемония по награждаване на победителите в конкурса PR Приз 2016,
която се проведе на 19 май 2016 г. от 19.00 часа в Зала Мусала на хотел
Хилтън – домакин на събитието.
Журито имаше нелеката задача да оцени и класира най-добрите проекти в 12 от конкурсните категории. В най-оспорваната категорията „CSR проект – бизнес сектор”, в която се конкурираха десет проекта, представени от водещи агенции и PR отдели на големи български и международни компании, статуетката отиде при екипа на консултантска къща „От игла до конец” за проекта „Кампания за профилактика на детското зрение”, осъществена за българската марка очила KWIAT. Второто място в категорията заслужи проектът на Мтел – “Приеми бъдещето”, реализиран от Мтел и All Channels Communication, а на трето място се класира “ От любов към живота – Avon срещу рака на гърдата” на All Channels Communications за AVON България. Специална награда в категорията връчи b2b Media, медиен партньор на PR приз 2016 и Десети PR Фестивал, като тя бе заслужена от проекта “Зелени линии Витоша” на Pure Communication.
All Channels Communications взе първата награда в категория “Специално събитие” с проекта “Beerфест-ът”. Общо 10 награди взе агенцията, като седем от тях са за съвместната им работа по проекти на Мтел.
Мтел от своя
страна е най-големият корпоративен победител и в тазгодишното издание на
конкурса. PR екипът на мобилния
оператор спечели общо седем награди, от които три статуетки за
първите места в категориите „Корпоративна PR кампания”, „PR проект за вътрешни комуникации” и „Онлайн кампания
или проект”.
ДеКони спечели статуетката в категорията “Зелени
комуникации и градска среда” за
проекта „Еколабиринт”, реализиран за Екопак. Агенцията
спечели и второто място в същата категория с проекта „Стани екогерой, научи всички вкъщи да събират разделно!”
Екипът на Пощенска банка и BBDO Group получи специалната награда на сп. Мениджър в категория „Зелени комуникации и градска среда” за проекта „Хвъркати градски типове”. Същият проект спечели и третото място в категорията.
Статуетката в “PR проект на продукт или услуга” взе New Moment с проекта „Kamenitza 2016: Париж
не е Перник”. Същата агенция взе и втора награда в категория “Корпоративна PR кампания” с проекта „Kamenitza 2016: Всички за един – да
съберем приятелите на по бира”.
Специалната
награда на КРИБ в категория „Корпоративна PR кампания” бе за екипа на Chapter 4 за проекта „PR
Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма
„Аурубис България Спектър 2018” в публичното пространство”.
За победител в категорията „PR проект в публичния сектор” бе отличен проектът на Британски съвет България – „5-ти Софийски фестивал на науката”. Проектът стана и вторият носител на Специалната награда на Комисията по етика.
Чаптър 4 заслужи статуетката в категория „CSR проект – нестопански сектор” с “EarlyBaby.info – „Всичко за недоносените бебета”, реализиран за Фондация „Нашите недоносени деца”с
подкрепата на AbbVie.
ARUNA PR Advisory взе
отличието в категория „Имиджмейкинг” за
проекта “Animalia – симбиоза на акварел и
бронз в природата”.
Екипът на БНТ
2 грабна статуетката в категория „PR проект на медия” с проекта “Търси доброто”.
Тази година в специалната категория за “PR на студентски проект” се състезаваха реални проекти, които
студентите бяха реализирали в предходната година или им предстои да реализират
напълно. За първото място се пребори проектът
„Вземи усмивка, дари живот!”, осъществен от Виляна Батинова, Цветелина Иванова. С
грамота за второ място си тръгна Мирена Керезова за проекта „Популяризиране на сайта за театър
LoveTheater.bg”, а трето място заслужи проекта „Here2Help”, реализиран от група студенти от Нов български университет за
курс "Тактики за връзки с обществеността".
Журито на PR приз 2016 реши да даде и специална награда за
Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за българите от
Украйна", реализиран от студенти от Великотърновски университет „Св.
Св. Кирил и Методий”.
Старт на церемонията дадоха група The
Burd`s – талантливи млади музиканти от Националното музикално училище
„Любомир Пипков.
Водещи на церемонията бяха Неда Василева и Борислав
Петров, журналисти в телевизия България Он Ер, ексклузивен медиен партньор
на събитието.
Всички носители на награди по категории:
Корпоративна PR кампания:
1. 20 години Мтел – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
2. Kamenitza
2016 - Всички за един – да съберем приятелите на по бира - New Moment, реализиран за "Каменица" АД
3. Мтел преплетени линии – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
Специална награда на КРИБ за проекта проекта PR Кампания за официално представяне и популяризиране на инвестиционна програма „Аурубис България Спектър 2018” в публичното пространство – Chapter 4, реализиран за Аурубис България АД
CSR проект – бизнес сектор
1. Кампания за профилактика на детското
зрение - Консултантска къща "От игла до конец", реализиран за Българската марка очила KWIAT
2. Приеми бъдещето – Мтел и All Channels
Communication, реализиран за Мтел
3. От любов към живота – Avon срещу
рака на гърдата – Аll Channels Communication, реализиран за AVON България
Специална награда на b2b Media за
проекта "Зелени линии Витоша" – Pure Communication, реализиран за Lidl България
CSR проект – нестопански сектор
1. EarlyBaby.info – „Всичко за недоносените бебета” - Chapter 4, реализиран за Фондация ""Нашите недоносени деца"" с подкрепата на AbbVie
2. 10 години Готови за успех - Фондация "Помощ за благотворителността в България", реализиран за Фондация "Помощ за благотворителността в България"
3. Будителите днес - Заедно в час, реализиран за Заедно в час
PR проект в публичния сектор
1. 5-ти Софийски фестивал на науката - Британски съвет България, реализиран за Британски съвет България
2. Открито за пенсиите - Министерството
на труда и социалната политика, реализиран за Министерство на труда и
социалната политика
3. Касова бележка – НАП, реализиран за
НАП
Зелени комуникации и градска среда
1. Еко Лабиринт – ДеКони, реализиран за
Екопак България
2. Стани екогерой, научи всички вкъщи
да събират разделно! - ДеКони, реализиран за Екопак България
3. Хвъркати градски типове - Пощенска
банка и BBDO Group, реализиран за Пощенска банка
Специална награда на
списание “Мениджър” за проекта “Хвъркати
градски типове”, реализиран от Пощенска банка и
BBDO Group
PR проект за вътрешни комуникации
1. Мтел Олимпиада 2015 – Мтел и
All Channels
Communication, реализиран за Мтел
2. Мтел – Годишна стратегия за
брандиране като работодател – Мтел и All Channels
Communication, реализиран за Мтел
3. „На крилете на успеха” - Пощенска банка, реализиран
за Пощенска банка
PR проект за продукт или услуга
1. Kamenitza
2016: Париж не е Перник - New Moment, реализиран за Каменица АД
2. Amstel за Добре прекараното време - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД
3. ТЕЛЕНОР БЪЛГАРИЯ – СТАРТ НА 4G
УСЛУГИ - Теленор България, реализиран за Теленор България
Специално събитие
1. Beerфест-ът - All Channels Communication, реализиран за Загорка АД
2. Световен ден на околната среда 2015 – Българска мрежа на Глобалния договор на ООН, реализиран за Българска мрежа на Глобалния договор на ООН
3. Mtel Media Masters 2015, Пет
сценария за утре – Мтел и All Channels Communication, реализиран за Мтел
PR проект на медия
1. Търси доброто - БНТ 2, Българска
национална телевизия, реализиран за БНТ 2
2. Детска Игриада - Инвестор.БГ,
реализиран за Инвестор.БГ
Онлайн кампания или проект
1. Отвличането на Туитър профила на
Мтел – Мтел и All Channels
Communication, реализиран за Мтел
2. Популяризиране на мобилното
приложение Ex Smoker – ProPR, реализиризан за Софарма
3. Финанси по ноти - BBDO Group, реализиран за Пощенска
банка
Имиджмейкинг
1. Animalia – симбиоза на акварел и
бронз в природата - ARUNA PR Advisory, реализиран за Изложба Анималия
2. Истинския Вълк от Уолстрийт в България - Related PR,
реализиран за Related PR
Специална награда на комисията по етика: проект „5-ти Софийски фестивал на науката”, Британски съвет България,
реализиран за Британски съвет България
Специална категория “PR на студентски проект”
1. Вземи усмивка, дари живот! - Виляна Батинова, Цветелина Иванова, ЮЗУ, реализиран за Васил Вълчанов
2. Популяризиране на сайта за театър LoveTheater.bg - Мирена
Керезова, реализиран за LoveTheater.bg
3. Here2Help - Група
студенти от Нов български университет за курс "Тактики за връзки с
обществеността", реализиран
за Here2Help
Специална
награда на журито на PR приз 2016
за Кампания с принос в приоритетна обществена сфера на проекта "Помощ за
българите от Украйна" – студенти от Великотърновски университет „Св. Св.
Кирил и Методий”.