Toyota увеличава мащаба си с придобиване на още дял в Subaru
Двете компании обединяват усилия в разработването на нови технологии и автономни автомобили
~ 2 мин.
Toyota Motor Corp ще увеличи дела си в Subaru Corp до 20% , пише Reuter, цитирайки двете компании. Сега световният №1 в продажбите притежава около 17% в своя по-малък японски конкурент. Целта е чрез засилване на сътрудничеството си да се конкурират по-добре в разработването на нови технологии за превозни средства.
Инвестицията идва месец, след като Toyota и Suzuki Motor, заявиха, че ще разменят малки дялове един в друг.
Подобни връзки подчертават стратегията на автомобилните производители да преследват мащаби, като по този начин управляват по-добре разходите си и стимулират развитието, необходимо за разработване на автономни автомобили, електрически превозни средства и нови услуги за мобилност, които засилват глобалната автомобилна индустрия.
„В такъв период на дълбока трансформация, случващ се веднъж на век, чрез укрепване на връзките и привеждане в съответствие със своите възможности, Toyota и Subaru се стремят да правят все по-добри автомобили“, казва Toyota в свое изявление.
Най-големият производител в света, чиито годишни глобални продажби са 10 пъти по-големи от тези на Subaru, заяви, че инвестицията му ще възлиза на 80 млрд. йени (742 млн. долара) въз основа на пазарната стойност на Subaru. По-малкият автомобилен производител ще отговори, като купи дял в Toyota дял с еднаква стойност.
Традиционните производители на автомобили, особено по-малките като Subaru и Suzuki, се борят да посрещнат бързите темпове на промяна в индустрията, която преминава към бизнес модел на предоставяне на транспортни услуги, вместо просто да произвежда и продава автомобили.
Задълбочаващите се партньорства с Toyota, която вече ръководи огромна, плътно сплетена мрежа от групови компании, включващи доставчици и производители на търговски превозни средства, породиха спекулации, че тези по-малки автомобилни производители могат да бъдат погълнати в бъдеще.
„Изглежда планът е в крайна сметка Subaru да стане изцяло дъщерно дружество на Toyota, за да се създаде „ мега Toyota“. Това е първата стъпка към това“, каза Такеши Мияо, управляващ директор на консултантската компания Carnorama. „Всичко е в изграждането на мащаба“, добавя той.
Но президентът на Subaru Томоми Накамура беше категоричен, че неговата компания засега ще остане независима. „Мога да ви уверя, че не е имало абсолютно никакви разговори Subaru да стане дъщерно дружество на Toyota – нито от наша страна, нито от тяхна страна“, заяви той пред репортери след съобщението.
Производителите на автомобили по целия свят обединяват усилията си, за да намалят разходите за производство и разработване на нови технологии. Ford Motor и Volkswagen заявиха, че ще похарчат милиарди долари за съвместна разработка на електрически и самоуправляващи се превозни средства.