VW, Daimler и Volvo ще правят обща зарядна мрежа за е-камиони
Към момента липсва подобна инфраструктура за тежкотоварния транспорт
Германската автомобилна компания Daimler AG, която произвежда луксозните марки Maybach и Mercedes-Benz, заедно с шведската Volvo AB и най-голямото дъщерно дружество на Volkswagen Group – Traton SE, планират да създадат съвместно предприятие за високоефективна мрежа от зарядни станции за електрически камиони и автобуси в Европа. Целта е да могат да отговорят на по-строгите регулации относно емисиите на Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg.
Компаниите ще инвестират 500 млн. евро за изграждането на поне 1700 зарядни станции, които се очаква да бъдат изградени до 2027 г. Обектите ще се захранват единствено чрез зелена енергия, информират автомобилните гиганти.
„Поставяме необходимата основа за постигане на пробив за нашите клиенти, за да осъществим трансформацията към електрическа мобилност чрез създаване на европейски лидер по отношение на зарядната инфраструктура“, заяви главният изпълнителен директор на Volvo Мартин Лундстед.
И трите компании посочват, че броят на станциите ще нарасне значително с течение на времето. За това ще помогне включването на още партньори, както и планираното публично финансиране.
Секторът на тежкотоварните превозни средства, който разчита до голяма степен на дизеловите двигатели, е изправен пред затягане на регулациите за емисиите на парникови газове в рамките на т.нар. европейски Зелен пакт, който има за цел да осигури климатичен неутралитет на континента до 2050 г. Въпреки че броят на зарядните станции за електрически леки коли расте осезаемо в много региони, мрежа за тежкотоварния транспорт в момента все още не съществува. А това изправя сектора пред сериозна опасност от санкции.
Изключително важно е изграждането на правилната инфраструктура да върви ръка за ръка с пазарното реализиране на въглеродно неутрални камиони по пътищата“, посочва ръководителят на Daimler Truck Мартин Даум.
Съвместното предприятие между трите компании, което се очаква да бъде обявено в края на годината, ще бъде регистрирано в Амстердам.