„Юнайтед Медия“ поиска одобрение от КЗК да купи „Нова“

„Юнайтед Медия“ поиска одобрение от КЗК да купи „Нова“
1268 ~ 1 мин. четене

„Юнайтед Медия“ С.а.р.л, дъщерна компания на United Group, е внесла искане до Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) за одобрение на сделката за покупко-продажба на „Нова Броудкастинг Груп“. За сделката бе съобщено официално в петък от настоящия собственик на телевизията – „Адванс Медиа Груп“. Цената на сделката все още не е ясна, но се спекулира за сума около 280 млн. евро, или със 100 млн. евро повече, отколкото струваше преди година и половина.

В сегашната сделка освен „Нова“ влизат още „Нет Инфо“, „Дарик нюз, „Ви Бокс“, „Елит Медия България“, „Радио Веселина“, „Радио Експрес“, „Витоша ФМ“, „Агенция Витоша“ и „Агенция Атлантик“.

Съгласно уведомлението до КЗК се очаква операцията да окаже въздействие върху пазар на телевизионно разпространение на едро; пазара на разпространение на телевизионен и радио сигнал чрез наземно излъчване (радиоразпръскване); пазара на сателитни услуги.

Искането е КЗК да извърши оценка на концентрацията и да се произнесе с решение, въз основа разпоредбите на 82 от Закона за защита на конкуренцията.

Всяко трето заинтересовано лице може да представи информация или да изрази своето писмено становище относно сделката и въздействието, което тя може да окаже върху ефективната конкуренция на съответния пазар в страната. Становището следва бъде заведено в деловодството на КЗК в срок от седем дни от датата на публикуване на настоящото съобщение (14.12.2020 г.), като бъде подкрепено със съответни доказателства, напомнят от регулатора.

Подкрепи Economic.bg