Volkswagen е заподозряна, че е манипулирала и бензиновите си емисии
Ако това бъде доказано от разследващите, скандалът ще придобие съвсем нови измерения
~ 1 мин.
Инженери от Volkswagen са казали на екипа, разследващ скандала с манипулираните емисии от дизеловите двигатели на компанията, че имисиите от бензиновите агрегати също може да се манипулират, пише Reuters. Именно затова вече разследващите вече проверяват и бензиновите автомобили на Volkswagen, Audi и Porsche.
Говорител на Volkswagen – компанията майка на Audi и Porsche – е отказал да коментира продължаващото разследване. Той единствено е казал, че през последните месеци компанията води засилени преговори с германското транспортно министерство.
Инженерите от Volkswagen, чиито думи са потвърдени от вътрешни документи на компанията, са казали, че скоростните кутии и софтуера на бензиновите коли може да се манипулират, за да показват по-ниски равнища на емисии от въглероден диоксид. Също така се понижават показателите за изразходвано гориво.
Ако твърденията се потвърдят от разследващите, емисионният скандал с германския автопроизводител ще има съвсем ново измерение. Досега скандалът струваше на Volkswagen 27 млрд. евро. под формата на глоби за системно манипулиране на тестовете на дизеловите двигатели. Данъчното облагане на превозните средства в ЕС зависи от това доколко замърсяват те с въглероден диоксид.
Говорител на Volkswagen – компанията майка на Audi и Porsche – е отказал да коментира продължаващото разследване. Той единствено е казал, че през последните месеци компанията води засилени преговори с германското транспортно министерство.
Инженерите от Volkswagen, чиито думи са потвърдени от вътрешни документи на компанията, са казали, че скоростните кутии и софтуера на бензиновите коли може да се манипулират, за да показват по-ниски равнища на емисии от въглероден диоксид. Също така се понижават показателите за изразходвано гориво.
Ако твърденията се потвърдят от разследващите, емисионният скандал с германския автопроизводител ще има съвсем ново измерение. Досега скандалът струваше на Volkswagen 27 млрд. евро. под формата на глоби за системно манипулиране на тестовете на дизеловите двигатели. Данъчното облагане на превозните средства в ЕС зависи от това доколко замърсяват те с въглероден диоксид.