Заради еврото: НАП спира временно достъпа до част от електронните си услуги
Длъжниците на хазната нямат да могат да правят плащания към Агенцията в продължение на няколко дни
© ECONOMIC.BG / БТА
Националната агенция за приходите (НАП) спира временно достъпа до някои от електронните си услуги. За период от няколко дни физическите и юридическите лица няма да могат да извършват и плащания с дебитни и кредитни карти както във физическите офиси на Агенцията, така и през нейния виртуале ПОС, съобщи НАП в свое прессъобщение, посочвайки въвеждането на еврото като причина за прекъсването.
В периода от 30 декември 2025 г. до 05 януари 2026 г. в НАП ще се извършват дейности по годишно приключване и архивиране на данни за 2025 г. и конфигуриране на информационните системи за работа през 2026 г., включително и дейности, свързани с въвеждане на еврото в България", става ясно от прессъобщението на Агенцията.
Конкретно, от 12:30 ч. на 30.12.2025 г.ще бъде прекратена възможността да се извършват плащания с дебитни и кредитни карти на ПОС терминали в офисите на НАП, както и през виртуален ПОС на НАП. Плащания, наредени към НАП в периода 01.01.2026 г. – 04.01.2026 г. ще постъпят по сметките на Агенцията в Българска народна банка на 05.01.2026 г.
В първите дни на 2026 г. здравноосигурителният статус на лицата няма да се актуализира, а информацията ще бъде актуална по данни, приети в НАП към 31.12.2025 г., включително.
- В периода след 12.30 ч. на 30 декември 2025 г. до 05 януари 2026 г. физическите и юридическите лица ще могат да ползват електронните услуги, предоставяни от НАП, с изключение на:
- подаване за заявления за регистрация и дерегистрация по ЗДДС;
- подаване на искане за издаване на документ;
- потвърждаване на издаден персонален идентификационен код (ПИК);
- плащане на задължения за данъци, осигурителни вноски и задължения подлежащи на принудително събиране чрез електронните услуги на НАП;
- подаване на заявление за приоритетно плащане на осигурителни вноски, в това число и за допълнително задължително пенсионно осигуряване;
- подаване на заявление за промяна на избора за осигуряване от допълнително задължително пенсионно осигуряване в професионален пенсионен фонд във фонд "Пенсии" и в универсален пенсионен фонд във фонд "Пенсии" и във фонд "Пенсии за лицата по чл. 69”;
- промяна на имейл и телефон за контакт с НАП през електронната услуга „Управление на достъпи и на контактна информация“.