Instagram ще докладва местоположението ви на Facebook

Засега функцията е само тестова

Снимка: Pexels
Instagram тества функция, която ѝ позволява да споделя данни за местоположението на потребителите с Facebook, дори когато те не използват приложението, предава TechCrunch. 

Опцията помага за „изгтаждането на история на точните местоположения“, което според компанията помага на потребителите – да изследват какво има в близост до тях, пък и да получават по-подходящи реклами на географски принцип. 

Функцията трябва да бъде активирана саморъчно. Когато това стане, тя ще започне да подава сигнал за местоположението на човек, независимо че е излязъл от Instagram. 

Лансирането ѝ идва само седмица след новината, че съучредителите на Instagram напускат компанията компанията. Слуховете са, че те са взели своето решение заради прекомерната намеса в работата им от страна на директора на Facebook Марк Зукърбърг. Припомняме, че Facebook придоби Instagram през 2012 г. за 1 млрд. долара. 

Иначе Facebook често иска от различни приложения да обменят данни с нея. През 2016 г. компанията обяви, че ще споделя такива с WhatsApp (също собственост на Facebook) с мотива, че така ще оптимизира предложенията за приятелства. Тази практика обаче впоследствие бе преустановена в ЕС заради новия Общ регламент за защита на личните данни, известен като GDPR. 

От Facebook обясниха, че все още не е ясно дали тестовата функция в Instagram ще бъде продължена и разпространена масово. Социалната мрежа често работи по опции, които остават само експеримент или дори не виждат бял свят. 


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: facebook | лични данни | Instagram | реклами | местоположение

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини