Кипърската офшорка е фалшива новина според АПИ
От пътната агенция са категорични, че вторият доставчик на услуги за тол системата е изцяло български
~ 2 мин.
Фалшива новина е, че вторият национален доставчик на услуги за тол системата - „Телетол“ АД, е собственост на кипърска офшорка. Това заяви на брифинг пред журналисти зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по повод изнесена в медиите информация, че фирмата доставчик на услуги за електронно събиране на пътни такси е собственост на български стартъп и кипърска офшорка.
По думите на Нанков компанията е с изцяло българско участие, а за офшорка не може да се говори.
„Пари от България през офшорни фирми няма да изтичат и още по-важното е, че този договор не е влязъл в сила. Той може и да не влезе никога в сила, ако от компанията не докажат оперативна съвместимост със системата“, категоричен е зам.-министърът.
Вчера стана ясно, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) е подписала договор с още един доставчик на електронни услуги за тола – „Телетол“ АД, а акционери в дружеството са „Нованор“ и „Инфосистемс интернешънъл“ ЕАД. Собственици на първата компания са Лиляна Деянова, по-известна като певицата ЛиЛана и Мартин Димитров. В 10-дневен срок след подписването на договора компанията трябва да докаже оперативната си съвместимост с тол системата. Не е ясно и каква ще е комисионната, която доставчикът ще събира, като максималната ставка е 7% - колкото взима и първият национален доставчик "Интелигентни Трафик Системи".
„Имаме още едно подадено заявление за доставчик на услуги за тол системата, така че очаквайте да имаме трети доставчик, ако има съвместимост“, коментира Нанков.
„Тол системата се управлява от оператора наречен АПИ – не от ЛиЛана, не от други имена на известни и неизвестни, а от Агенция „Пътна инфраструктура“, заяви председателят на УС на АПИ инж. Георги Терзийски.Нанков допълни, че утре ще се срещне заедно с транспортния бранш с премиера Бойко Борисов относно тарифите и обхвата на тол системата. Част от исканията на превозвачите са за промяна на обхвата – да бъдат толувани само магистралите и първокласните пътища, част от европейските транспортни коридори, да се забави стартът на тол системата със 6 месеца, както и облекчения за превозите на социално значими услуги. „Подробности относно тарифите ще станат ясни след утрешната среща“, поясни Нанков.