Избраният концесионер на Летище София ще запази и двата стари терминала

Munich Airport International ще разчита както на българския национален превозвач, така и на нискотарифните компании

Снимка: Economic.bg/Авторът
Операторът на летището в Мюнхен - Munich Airport International, изчаква да приключат процедурите по обжалване на избор на концесионер на Летище София, след което ще отговори на всички въпроси на конкурентите и на българската държава. Пред репортер на Economic.bg зам.-директорът по „Продажби и маркетинг“ в компанията - Лоренцо Ди Лорето, заяви, че се надява това да се случи до три седмици.

„Готови сме с нашата оферта и сме убедени, че тя е балансирана и логична. Надяваме се, че за Коледа ще можем да поставим под елхите си договора за концесията“, заяви Ди Лорето.

Той обясни и как компанията планира да увеличи трафика на Летище София и да повиши приходите на аеропорта. На първо място ще се работи за засилване позициите на националния авиопревозвач Bulgaria Air и най-вече за стабилизиране на финансовото му положение. „Може и да не пускаме нови маршрути, може и да няма полети до далечни дестинации, но важното е България да има един силен национален превозвач, който да е гръбнакът на летището“, обясни Ди Лорето.

Друг важен елемент за бъдещото развитие на летището в София ще бъдат нискотарифните авиокомпании. „Много хора свързват нискобюджетните авиопревозвачи с бедни хора. Това не трябва да е така. Аз самият ползвам такива авиокомпании. Нискотарифните превозвачи са генератор на трафик и съответно на приходи“, каза още зам.-директорът на летищния оператор. Според него далеч по-правилна би била стратегията да зачестят полетите от и до държави, които са логични дестинации за българите – Германия, Франция, Австрия и т.н.

Според него не е реалистична идеята за нови маршрути до екзотични дестинации в Азия, както предлагат други кандидати. По отношение на развитието на инфраструктурата на Летище София, Ди Лорето каза, че на първо място ще се направи основно реновиране на съществуващите два терминала на аеропорта. След това ще се изгради изцяло нов трети терминал.

На въпрос планира ли се в близко бъдеще изграждане на втора полоса на летището той каза, че според офертата към българското правителство концесионерът на всеки пет години ще прави подробна оценка и доклад за обема пътници и авиокомпаниите на летището и ако данните установят нужда от нова полоса, то това ще бъде предложено за изпълнение.

Представителите на двете компании, които евентуално ще си партнират в концесията на Летище София – Munich Airport International и френският инвестиционен фонд Meridiam – подчертаха, че българското правителство не трябва да се фокусира върху показателя кой концесионер предлага най-голям процент от приходите си на държавата, а върху това кой дава най-добро техническо предложение и е най-надежден партньор. От Meridiam подчертаха, че инвестират в концесии вече 14 години и до днес не са продали предсрочно нито един обект преди изтичането на срока на концесията.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Летище София | концесия на летището | нов терминал