Калоян Николов, национален директор на „Виктория Груп”:

Хотел „Маринела” ще предлага ВИП етажи

Вече близо година имаме наш корпоративен център за обучение на кадри за туризма

Снимка: Десислава Веселинова

Г-н Николов, каква година отчита "Виктория Груп"?

„Виктория Груп” е най-големият хотелски оператор в България, който менажира 14 хотела и 520 ваканционни вили. Общият леглови капацитет  на холдинга надхвърля 15 000 легла, единствено и само в звездови категории 4 и 5 звезди. 2016 година бе изключително силна и успешна за групата, както и за туристическият бранш като цяло.

Геополитическата обстановка в няколко държави, които са преки конкуренти на България като туристическа дестинация, оказа своето влияние и това помогна на бранша за силния летен туристически сезон.

Ако трябва да определя с две думи 2016 година, бих я нарекъл „годината на служителите”. Тази година ние поставихме много голям фокус върху служителите в туристическия бизнес.

С какви новости ще изненада гостите си „Виктория Груп” – нови услуги, реновиране на хотели, допълнителни атракции?

„Виктория Груп” продължава своето успешно развитие. На този етап сме се заели да реновираме своите хотели, тъй като след летния сезон има голяма амортизация. След края на всеки сезон започваме реинвестиция. Не си позволяваме да се отклоняваме от този процес, защото пропуснем ли момента, възстановяването след това е много тежко.. 

Смятаме да продължим да развиваме и обогатяваме асортимента от бази и услуги, които предлагаме. Идеята ни в момента е да разнообразим аспекта на бизнеси, които предлагаме, и да затворим цикъла на производство. Не мога да разкрия повече информация на този етап, но това е голяма крачка, предприета от наша страна.

Хотел „Маринела” в София е може би „перлата в короната” на „Виктория Груп”. Той бе модернизиран и вече е най-предпочитаното място в столицата. Какво планирате за неговото още по-успешно представяне като център за конферентен туризъм, прояви и събития?

Хотел „Маринела” е може би най-важният обект на „Виктория Груп”. На този етап е последната придобивка на холдинга и последният проект, в който се влагат много средства и много желание.

Бяхме много бързи в основните инвестиции, които трябваше да се случат. За съжаление, този прекрасен обект изискваше сериозно обновяване. Ние смятаме да продължим да го развиваме. Хотелът стана предпочитано място за всякакъв тип събития и инициативи. Имаме желание да развиваме още корпоративния сегмент. Започнахме много големи инвестиции в конферентния блок на хотела, който разполага с 21 помещения от различен характер и може да събере в залите си от 12 до 1000 души.

Хотелът е един от малкото, които поставят акцент върху сигурността на посетителите си. Над 80 специалисти бивши служители на служби се грижат за сигурността на гостите. Над 40 човека постоянно следят за реда на територията на хотела.

Скоро започваме и много големи реновации по хотелската част. Желаем и тук да бъдем разнообразни в нашия стил. Ще имаме частни етажи, които ще бъдат с отделни рецепции. Те ще са много висок клас и ще задоволяват потребностите на гости от най-високо ниво – холивудски звезди, спортисти, политици др. Поне два такива етажа предвиждаме, както и етажи, които ще бъдат насочени изцяло към корпоративни клиенти. Те ще предлагат всичко необходимо за едно бизнес пътуване. Показахме, че можем да бъдем много бързи и правим нещата по правилния начин.

Каква е формулата на успеха в туризма в днешно време, при толкова силна конкуренция в бранша?

Конкуренцията в сектора е много силна. Всеки един наш обект има своя пряк конкурент. Това е една надпревара, която ни зарежда изключително много и ни кара да ставаме рано и да спим малко. Иска се изключително много работа със служителите и гостите,като се намери баланс в подхода към тези две групи.

Кое е най-важното при управлението на един голям хотел – локацията, предлаганите услуги, отношението към гостите, или комбинация от това и други фактори?

Хотелският бизнес не е точна наука. Ние работим с хора и във всеки един момент трябва да бъдем изключително гъвкави и подготвени да отговорим на техните най-странни, различни и разнообразни желания. Много важен елемент са локацията, визията, звездовата категория и качеството на предлаганите услуги. Това, което обаче разграничава един хотел от друг, е отношението към детайла и отношението към посетителите.

"Виктория Груп" е един от най-големите работодатели в туризма в България. Секторът е и един от най-сериозно страдащите от липсата на подготвени кадри. Как се отразява при вас дефицита на кадри и как работи компанията за привличането на млади специалисти?

Секторът страда от липсата на кадри, особено когато има такъв огромен ръст в бизнеса. Затова ние поставихме много голям акцент върху нашите служители. В активния туристически сезон служителите ни надхвърлят 3500 души и всеки ден е необходимо индивидуално отношение и индивидуален подход.

„Виктория Груп” пое инициатива по създаване на кариера в холдинга. Вече близо година имаме наш корпоративен център за обучение. Повишаваме професионалната квалификация на нашите служители и това им дава възможност за професионално израстване. Таванът на възможностите във „Виктория Груп” е много голям и ако човек има желание, може да се развива значително.

В България от близо година е много популярно да се работи с украински студенти, които учат и специализират хотелски мениджмънт и туризъм. Периодът вече е увеличен от 3 на 9 месеца, благодарение на Министерство на туризма. Тези студенти владеят по няколко езика, което за летния сезон е от голямо значение. За съжаление, браншът ще разчита много на тях и през предстоящия летен сезон, тъй като много кадри напускат страната.

За да задържим служителите си, ние дублирахме приетите заплати за всяка позиция в сектора, защото това са хора, без които един хотел не може да съществува. Всеки един служител има своята важна функция. Хотелът е един организъм, който диша 24 часа. Ние винаги трябва да разполагаме с правилните хора и те да бъдат подготвени и да знаят как да действат в дадена ситуация.

Какви са очакванията Ви за зимния сезон?

Следващото предизвикателство пред групата е предстоящият зимен сезон в хотела в Пампорово. Очакванията са за 5% ръст, включително привличане на туристи от нетипични досега пазари като Израел, Полша, Унгария, Чехия, Словакия. Има индикации, че и туристи от Холандия и Белгия масово избират България за почивката си. 



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: туризъм | кадри | Дядо Добри | Джордж Клуин | езерото Комо | Huawei Technologies Bulgaria | залив Халонг

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини