Катар предлага много перспективи пред българския бизнес

В Близкия Изток кризата е малко по-различна в измеренията си и не е точно в този вид, който е при нас, смята изпълнителният директор на "Трейс Груп Холд" инж. Цветан Цонев

352 ~ 2 мин. четене
Автор: Божидара Иванова

- Как стигнахте до идеята да регистрирате компания в Катар?

- Решението да регистрираме компания в Катар дойде най-вече от перспективите, които предлага тази страна. Традиционно добрите в последните години отношения между двете правителства, определено позитивното отношение, което се усеща на всякакво ниво в катарското ръководство в държавата спрямо българския бизнес също оказаха влияние. Това са основните ни мотиви, с които взехме решение да открием наше представителство в Катар.

- Какви са очакванията Ви за тази стъпката, която предприехте?

- Очакванията ни са съвсем конкретни. Строителството, което предстои да се извършва в Катар е с огромни мащаби, с огромни размери като инвестиции и като обеми, и това е привлекателно за нас. Във всяка една строителна дейност и във всяко едно такова начинание има нужда от по-големи фирми, които да гарантират с финансовите си ресурси като ноу хау и човешкия ресурс, че всичко това ще се случи. По-малките фирми от по-малките държави също имат своето място като подизпълнители, като партньори, има такива сдружения. И не на последно място, това, което се строи в момента в Катар, са всъщност нашите основни дейности в България - строителство на метрополитен, строителство на магистрали, пътища, улици и булеварди.

- Водите ли някакви преговори в момента?

През целия период, в който тече процесът, разговорите не са спирали. Ние имаме представител, който отговаря в нашата структура за международните връзки и контакти на фирма "Трейс Интернешънъл" ЕООД. Известно ми е, че се водят разговори, но на какво ниво и докъде са стигнали, не бих могъл да коментирам.

- Предметът на дейност на "Редко Интернешънъл Трейдинг & Контрактинг" покрива всички сфери на публичното строителство - пътища и магистрали, железопътна инфраструктура и метро, водни обекти и пречиствателни станции. По какъв начин това ще помогне на развитието на "Трейс Интренешънъл" ЕООД?

- Без да омаловажаваме вътрешния пазар, така или иначе фирмите са много. Още повече, че българският пазар е привлекателен и за много европейски фирми. Конкуренцията е доста сериозна. Надяваме се със стъпките навън, които предприемаме, да ни помогнат да подобрим като цяло експозицията на обектите, които изпълняваме и все пак да направим малко съсредоточаване на рисковете, защото вътрешният пазар си крие рискове, той си има и особености. Близко е, хубаво е, във вкъщи сме си, но в крайна сметка виждате, че много от нещата са зависими и от европейско финансиране и от кризата и т.н. Докато в Близкия Изток кризата е малко по-различна в измеренията си и не е точно в този вид, който е при нас.

- Как се развива проблемът с отсечките по магистрала "Тракия" и има ли опасност отсечката да не стане готова за летния сезон?

- Не мисля, че това е коректно аз да го коментирам. Все пак ние сме част от фирмите, които са изграждали лотове на "Тракия". Мисля, че не бива по никакъв начин ние като строители да вземаме страна и да правим квалификация. Още повече, че в интерес на истината, поне аз лично не съм запознат с развитието на договора и с всичко, което се е случвало по този договор и по трасето на магистралата.

Подкрепи Economic.bg