Най-голямата пивоварна в света с 10% ръст на печалбата
Новите марки бири като Black Crown, по-силна версия на американска класика Budweiser, са в основата за упеха на компанията
Anheuser-Busch InBev NV (ABI), пивоварната, която търси пълен контрол над мексиканската Grupo Modelo SAB, отчете по-силна от очакваното печалба за четвъртото тримесечие, подпомогнати от по-скъпите бири в САЩ и Бразилия, съобщава Bloomberg.
Печалбата преди лихви, данъци, обезценяване и амортизация се повиши с 9,9% до 4,39 млрд. щатски долара, съобщи белгийският производител на Budweiser в официално изявление. Продажбите скачат с 8,8%, надхвърляйки очакванията на анализаторите.
Новите марки бири като Black Crown, по-силна версия на американска класика Budweiser, са в основата за упеха на компанията. Пивоварната, която получава по-голямата част от печалбата си от САЩ и Бразилия, очаква обемът през първото тримесечие на новата година в САЩ ще бъде засегнат от натиска върху разполагаемия доход на потребителите.
Междуременно американски потребители твърдят, че Anheuser Busch InBev разреждала бирата с вода, допълва Bloomberg. Колективни искове са подадени в съда в няколко щата, сред които Калифорния, Ню Джърси и Пенсилвания.
В документите се твърди, че реалното съдържание на алкохол в десетината популярни марки на компанията, включително най-разпространената бира Budweiser, е по-ниско, отколкото е посочено на етикетите.
От пивоварната определиха обвиненията като неоснователни.