Преразпрезпределят слотовете на летищата в ЕС

Лоукост компаниите искат по-либерални правила за авиацията от 2014 г.

200 ~ 2 мин. четене

Европейския съюз ще преразпредели слотовете/запазени часове и дни за кацане излитане на големите летища, притежавани от традиционните авиокомпании/ , като в тях ще се включат и лоукост превозвачите. Пакетът от промени в европейските правила за авиацията ще влязат в сила от 2014 г.  и голяма част от тях се покрепят от нискобюджетните компании.

Европейския Съюз да „събори останалите стени на протекционизма в европейската авиация“, по отношение на летищните слотове и наземното обслужване. Това заяви изпълнителният директор на нискотарифната авиокомпания еasyJet Каролин Маккол на среща на европейския авиационен клуб, пред аудитория от членовете на Европейския парламент, служители на ЕС, научни и авиационни специалисти.

Според нея споразумението за открито небе в Европа създало революция в европейската авиация и дало шанс на авиокомпании като easyJet да се развиват в Европа и пътниците се възползвали на 170% от това и от по-ниски с 40% тарифи.

Евтините авиопревозвачи не са доволни, че някои летища, авиокомпании и оператори за наземно обслужване, поставят прегради пред тях с допълнителни правила, които им пречат да предлагат ниски цени.

По отношение на наземното обслужване еasyJet подкрепя свободата на авиокомпаниите да поемат контрола на собственото си наземно обслужване, когато  са недоволни от услугите, предлагани на дадено летище от съответен оператор.

 

В същото време не защитава въвеждането на минимални нива за качество на услугите, защото авиокомпанията знае от какво се нуждаят и какво искат нейните клиенти, и ако бъде с лошо качество, тогава ще продава по-малко самолетни билети.

 

До края на тази година Европейският парламент трябва да одобри  пакета с предложения за по-добро обслужване на летищата, който Европейската комисия публикува през декември 2011.

Пакетът съдържа предложения за промяна на регулацията по отношение на слотове, наземно обслужване и авиационен шум на летищата.

Предложенията в момента се разглежда от Европейския съвет - който представлява възгледите на правителствата на държавите-членки на ЕС и от Европейския парламент, който представлява възгледите на европейските граждани. И двете институции имат правомощието да изменят оригиналното предложение на Комисията. Всяка от тях работи по отделен график, въз основа на политическите приоритети на техните съответни институции. Ако нито една от тях не стигне до споразумение, тогава пакетът се отхвърля.

Европейският съвет вече преразгледа сферите наземно обслужване и шум, а в момента оценява предложението за слотовете. Европейският парламент се надява да одобри целия пакет до края на тази година.

 

Подкрепи Economic.bg