Атанас Райков стана вицепрезидент „Глобален маркетинг и бизнес развитие“ във Viber
Този ход бележи сливането на два ключови отдела в компанията под българско управление

© ECONOMIC.BG / Viber
Атанас Райков поема поста вицепрезидент „Глобален маркетинг и бизнес развитие“ в Rakuten Viber. Този ход бележи важен момент за компанията – обединението на ресорите за бизнес развитие и маркетинг в едно.
Новината за разширяването на отговорностите на Райков идва, след като миналата година българинът бе издигнат до вицепрезидент „Развитие ключови пазари“ в компанията. Поемането на тази роля му даде пряко влияние върху глобалните решения, свързани с технологичното, продуктовото и стратегическото развитие на компанията.
А оттук нататък той вече ще координира и всички стратегически решения, засягащи пазарния дял на компанията и разпознаваемостта на марката в глобален мащаб. Атанас Райков ще ръководи работата на всички екипи за бизнес развитие в MENA, APAC, CIS и CEE, за да гарантира, че тактиките за придобиване, ангажиране и задържане на потребители, както и визията за идентичността на бранда, са в унисон с глобалната мисия на суперприложението Rakuten Viber.
Атанас Райков гради кариера в сферата на технологиите и комуникациите близо 18 години. Преди да се присъедини към Viber, дълго време работи във Vivacom, където отговаря за създаването и развитието на търговската стратегия на мобилните услуги и услугите с добавена стойност.
През 2015 г. влиза в екипа на Viber. По онова време компанията все още няма свой офис в България, а сега той е четвъртият ѝ най-голям в света. Оттогава насам отговорностите на Атанас Райков растат постоянно – след като става генерален мениджър за Централна и Източна Европа, постепенно поема ръководството на пазарите в Близкия Изток и Северна Африка, страните от ОНД (бившия съветски блок), Украйна, Западна Европа и САЩ.
През 2022 г. зае глобална роля в компанията като старши директор и отговаря за растежа във всички ключови пазари на Viber, включително азиатските. Вицепрезидентското място, което пое в началото на 2023 г., му отреди място и сред членовете на борда на директорите на компанията. С други думи, българинът е пряко ангажиран със стратегическите решения за развитието на международната платформа.
Издигането на Райков в компанията се случва на фона на амбициите ѝ да превърне Viber в суперприложение. Повече по темата може да прочетете в интервюто му за economic.bg, в което прави анализ и прогноза за развитието на комуникационните технологии и чат платформите, значението на разплащанията за бъдещите суперприложения и пускането на Viber Pay в България, ефекта от масовото навлизане на чатботове и изкуствен интелект.