БДЖ: За труд се смята и пътуването на машиниста от дома му до депото
Без да сме взели лев заем говорим за купуване на нови влакове, заяви изпълнителният директор Владимир Владимиров
За труд се смята и пътуването на машиниста от дома му до депото, инструктажа и пътуването му до началната точка на курса, който трябва да извърши, както и прибирането му у дома. Това заяви в ефира на bTV Владимир Владимиров, изпълнителният директор на БДЖ.
Той добави, че е факт, че има извънреден труд при машинистите, но той също се калкулира по Наредба 50 и колективния трудов договор. Това обаче не означавало, че не се търси решение на проблема.
Как се управлява БДЖ обективно личи от резултатите на
дружеството. В края на 2009 г. не са можели да се плащат заплати, а сега се
говори за купуване нови влакове. Заяви Владимиров,
изпълнителният директор по повод исканията от страна на БСП за оставки
в дружеството.
„През 2009 г. дружеството имаше 850 млн. задължения, а към 1 март тази година задлъжнялостта по баланс ще бъде 360 млн.“, каза Владимиров и допълни, че голяма част от тези пари са дадени от държавата като заем, с тях ще бъде увеличен капиталът и те не подлежат на връщане. „Друга малка част са оперативни задължения към персонала, например, или различни счетоводни разчети“, добави директорът.
По думите на Владимиров държавните железници не само не трупат нови задължения, а напротив – задълженията намаляват „без да сме взели 1 лев заем“. Закъснения има, призна той. Според него обаче само една част от тези закъснявания са по причина на БДЖ, а друга не са заради дружеството. По отношение на състава на БДЖ Владимиров заяви, че вагони не липсват.
Изпълнителният директор каза също, че се подготвя процедура за купуване на нови мотрисни влакове, която ще започне през април. За тази цел държавата е предвидила 35 млн. лв. капиталов трансфер. „Очакваме през първите две години да направим авансово плащане от 35 млн. и след това в рамките на 10 години всичко да бъде изплатено“, заяви Владимиров.