COVID държи полузатворено най-натовареното пристанище в света
Огромните транспортни компании вече избягват китайския порт Нингбо-Джошан, за който не се знае кога ще заработи

© ECONOMIC.BG / Ningbo-Zhoushan
Китайското контейнерно пристанище Ningbo-Zhoushan, най-натоварено в света, остава частично затворено за шести ден в понеделник, съобщава Bloomberg. Това подклажда притесненията дали спирането ще наруши търговията в региона в дългосрочен план.
Пристанището не публикува никакви актуализации за операциите си от сряда, когато спря всички входящи и изходящи контейнерни услуги на своя терминал в Мейшан, след като един служител даде положителен тест за COVID-19.
Консултантът GardaWorld изчисли, че терминалът представлява около 25% от контейнерните товари през пристанището.
Служител в медийния център на пристанището e заявил днес пред Bloomberg, че нямат нова информация, която да споделят. Не са докладвани нови инфекции в пристанището от първия случай.
Корабоплавателната фирма Yang Ming Marine Transport Corp. предупреди клиентите си за потенциални „задръствания в пристанищата“ поради частичното затваряне. Orient Overseas Container Line Ltd. пък напомни на клиентите да проверят терминалите, преди да уредят получаването на контейнери в Ningbo в събота. Maersk заяви в петък, че има кораб AC6 на терминала Meishan и че всичките му кораби AC6 ще пропускат Ningbo през август.
Откакто овладя първоначалната епидемия от коронавирус в Ухан миналата година, Китай предприе подход за нулева толерантност към COVID. Страната взе строги мерки за премахване на дори единични случаи, особено на стратегически места като пристанища.
Последното прекъсване на пристанището последва затварянето за около месец на пристанището Yantian в Шенжен в края на май след избухване сред пристанищния персонал. Той също така разпалва опасенията, че пристанищата по света могат скоро да се сблъскат с подобни огнища, като се има предвид разпространението на силно заразния вариант на делта, което потенциално може да предизвика видове бордюри и смущения, повлияли на глобалното корабоплаване миналата година.