Cybertruck не може да се кара по пътищата на Европа

Пикапът на Мъск не отговаря на изискванията за пътна безопасност на ЕС

Cybertruck не може да се кара по пътищата на Европа

Снимка: Tesla

Дори да ви накара да се обръщате след него, вече да е финансов успех и да е спечелил възхищението на автомобилните маниаци и любителите на научната фантастика, Cybertruck на Tesla няма да може да се кара по улиците в Европа, пише Forbes.

Европейската комисия има строги протоколи за тестване на  безопасността на автомобилите, а Cybertruck - какъвто е в момента - би се провалил на много от тях, включително на все по-строгите стандарти за защита за пешеходци и велосипедисти. Може би, когато най-накрая достигне до пазара някъде през 2021 или 2022 г., футуристично изглеждащият електрически пикап ще бъде модифициран, за да отговаря на стандартите на ЕС. Но това ще означава значителни промени, които трябва да бъдат направени в ъгловата обвивка от неръждаема стомана на Cybertruck.

За да бъде управляван в Европа, Cybertruck ще трябва да бъде преработен, като се използват различни материали. Или може би основателят и изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск има намерение Cybertruck да се продава само в САЩ? Много моторни превозни средства там са освободени от протоколи за защита на пешеходците.

Според експерта по европейските автомобилни стандарти, Стефан Телер, пикапът ще трябва да претърпи „големи промени в основната структура“, защото „противоречи на европейската философия за сигурност“.

Телър, който работи за германската организация за безопасност SGS-TÜV, заяви, че ЕС изисква специални материали по моторните превозни средства. „Бронята и капакът трябва да могат да поемат енергия, с цел защита на пешеходците“, казва Телър пред германското автомобилно списание Automobilwoche, а по този стандарт Cybertruck не отговаря на изискванията.

Стандартите на ЕС за моторните превозни средства стават все по-строги. Членовете на комисията по вътрешен пазар и защита на потребителите на Европейския парламент гласуваха през февруари редица нови стандарти за безопасност, включително автоматично засичане на пешеходци и колоездачи, както и нов стандарт за директна видимост за камионите и автобусите, за да се даде възможност на шофьорите да имат по-добър изглед към другите участници в движението около превозните си средства.

Депутатите гласуваха също така за инсталирането на устройства за ограничаване на скоростта на всички нови автомобили от 2022 г. Депутатите също така приеха изискването моторните превозни средства да бъдат оборудвани с „черна кутия“ - регистратори на данни за събития, които записват критична информация за състоянието на моторно превозно средство в моментите преди сблъсък.

Cybertruck несъмнено може да отговори на стандартите за засичане на пешеходци и колоездачи - технология, която вече е вградена в новите превозни средства на Tesla - и по подобен начин изискванията за „черна кутия“ биха влезли и в технологично фокусирана компания като Tesla.

Мъск се гордее, че съществуващите му коли Tesla превишават стойностите на ЕС за безопасност. На 4 декември той туитна: „Model X току-що спечели 5 звезди от Euro NCAP в тестовете за безопасност.“

Въпреки това, качествата за безопасност на новия Cybertruck не изглеждат добре. На 7 декември Мъск беше забелязан зад волана на един от прототипиге, докато напуска японския ресторант Nobu в Малибу, Калифорния. И въпреки знак, който задължаваше Мъск да завие надясно, той зави наляво, нарушавайки закона. Както мнозина са посочили в социалните медии, пътният знак е бил с размерите на малко дете.

Мъск се похвали, че Tesla е получила над 200 000 предварителни поръчки за електрическия пикап, който е с начална цена от 39 900 долара.
Коментари: 0