Domino's открива 10 нови обекта в България до края на 2018 г.

Веригата стъпва в два нови града, а плановете влизат сезонни обекти и мобилен пица бус

Domino's открива 10 нови обекта в България до края на 2018 г.
9720 ~ 3 мин. четене
Автор: Александра Сотирова

Трендът на Балканите е хората да не си поръчват храна за вкъщи, но въпреки това парчетата пица на световната верига Domino's продължават да завладяват българския пазар.

"Развитието на франчайза в страната ни не спира да бележи положителни резултати през годините", разказа мениджърът на Domino's Pizza Bulgaria Никола Николов. През 2018 г. това е третата най-голяма компания за хранене в България, а плановете са до две години да заеме първото място. "Тук бележим и рекорд по най-много поръчки средно на магазин в света – 450 на ден на един обект", каза той.

Експанзията продължава

До края на годината веригата ще открие 10 нови обекта в страната като с 3 от тях стъпва в два нови града – Варна и Бургас. "В морската ни столица ще има две пицарии, а в Бургас засега ще отвори само една, но намеренията са да има и още", обясни пред Economic Николов.

В София новите обекти ще са общо 5 като един от тях вече работи в кв. „Надежда”, а скоро се очаква и други два да отворят в „Студентски град”. Веригата продължава да се разраства и в Пловдив, където вече има две пицарии и ще отвори още две. Инвестицията във всеки обект е около 200-250 хил. евро.

Николов разказа и за още по-амбициозните си планове да експериментира със сезонни обекти по Черноморието, но засега това е само идея. "Има и концепция да направим мобилен Domino's pizza бус, който да обикаля из улиците на София", каза още мениджърът.

За кадрите

За Domino's Pizza Bulgaria работят над 800 човека. От компанията се гордеят със своя млад и голям екип и разказват, че тук са създали местна култура на работа и отношение, които не се както в другите държави.

Николов обясни, че не е съгласен с това, че тук няма добри кадри. По думите му сериозен екип се събира трудно, но той се обучава и с желание става част от компанията.

"За новите магазини ще са нужни около 400-500 човека екип, които обаче ще се наемат постепенно заедно с развитието на обектите", добави мениджърът.

Резултатите са с тренд нагоре

Близо 2 млн. поръчки в България, над 33 млн. лв. оборот и 2.5 млн. продадени пици за 2017 г. Това са само част от положителните числа, които компанията представи. Печалбата за 2017 г. не е особено висока - 665 хил. лв., обясни финансовият директор на дружеството Емануела Николова. Причината за това обаче е в ниския марж, който веригата поддържа.

Нетните приходи също растат като за 2017 г. те са 27.7 млн. лв., а през 2015 г. са били 12.7 млн. лв. „С годините имаме повече печалби на единица актив”, каза Николова.

Растат и разходите за суровини заради повишението на цените на продуктите. През 2015 г. те са 39%, а през 2017 вече са 41%. Но от Domino's обясниха, че въпреки поскъпването се стремят да не вдигат цените.

Българската Domino's излиза в чужбина

Развитието на компанията не спира само до България. „ЛН сълюшънс”, дружеството на бизнес партньорите Никола Николов и Лазгин Маджид, чрез което държат франчайза на обектите от американската верига в страната, стъпва и в съседна Сърбия. Там ще бъдат открити два обекта през 2018 г., а през 2019 г. се очаква те да нараснат до 5-6. Сърбия е интересен пазар, защото там пицата не е толкова популярна по заведенията, обясни Николов. В страната вече са двама българи, които са се обучавали тук, а сега ще предадат опита на сръбските си колеги. Плановете на Domino's не стигат само до там. В следващите години се очаква веригата да се разшири и в други съседни държави.

Нови вкусове

Следващият месец в менюто на Domino's ще има нова пица "Вентричина" като от компанията обещават да ни изненадват и с други нови продукти като пица с основа трюфел, нови десерти и др. "Стремим се да променяме менюто постоянно и да предлагаме различни неща", каза Николов. На въпрос дали използват български продукти в пиците, той отговори, че достъпът до местни търговци е труден, защото липсва устойчивост на доставките, но от компанията се стремят да работят с тях. Друга причина е, че използваните продукти трябва да бъдат одобрени от чужбина, за да влязат в съставките. Брашното, от което се прави тестото е на българската "София мел", други местни продукти в пиците са беконът и шунката.

Коментари: 0