Две китайски марки в Топ 10 на най-скъпите брандове на 2018 г.
Едва ли е учудващо, че повечето компании на върха са технологични
Излезе нова класация на най-скъпите марки в света, и Китай за първи път заема две от челните места в Топ 10.
Гигантът в онлайн търговията Alibaba се присъедини към първите 10, заедно с китайската технологична група Tencent. Разбира се, начело са големите технологични гиганти e Google и Applе.
Подреждането е на BrandZ, съобщава CNN Money. Докладът проследява стойността на най-ценните марки в света и дава поглед върху потенциала на силните брандове.
Общата стойност на марките в BrandZ Top 100 за 2018 г. възлиза на 4.4 трлн. долара след рекорден ръст от 21% спрямо м.г., което е увеличение от почти 750 милиарда долара. Ежегодното подреждане се прави от компаниите WPP и Kantar Millward Brown.
Китайският лидер в онлайн търговията на Джак Ма за първи път пробива в Топ 10, докато Tencent, често наричана "китайският Facebook", е в първите 10 от 2017 г. Тази година стойността на нейната марка изпреварва тази на компанията на Марк Зукърбърг.
Номер 1 в подреждането е компания, която е начело на класацията за 12-а поредна година.