Facebook и Google са грабнали 99% от приходите за цифрова реклама в САЩ
Заедно Google и Facebook са привлекли 99% от приходите от цифрова реклама в САЩ през 2016 г

© ECONOMIC.BG / Thierrybazzanella.com
~ 1 мин.
Заедно Google и Facebook са привлекли 99% от приходите от цифрова реклама в САЩ през 2016 г. Това сочат данните на доклада на Interactive Advertising Bureau, цитирани от Business Isider.
Общо цифровата реклама в САЩ е нараснала с 21.8%, като вложените средства са се увеличили от 59.6 млрд. през 2015 г. до 72.5 млрд. долара през 2016 г.
Голяма част от тях обаче са били насочени към Facebook и Google, като те са привлекли общо 77% от брутните разходи в сектора за миналата година. Според анализаторите тази тенденция практически задушава по-малките организации.
Брайян Вийзър от IAB смята, че заради господството на двата гиганта "средната скорост на растеж за всяка друга компания в сектора е била близо до нулата". Според него тяхното предимство е, че вече са се превърнали в основния интерфейс за купувачите, което значи, че в дългосрочен план те притежават връзките и свързаните с тях данни. Това поставя партньорите им в позиция да се съобразяват с тях и в бъдеще.