Facebook обявява война на фалшивите новини
Социалната мрежа обединява усилия с големи новинарски агенции

Facebook въвежда инструменти за предотвратяване
разпространението на фалшиви новини в социалната мрежа в отговор на нарастващите
критики, че не е направила достатъчно, за да се бори с проблема по време на
президентската кампания в САЩ.
Компанията дава възможност на потребителите си да разобличават новини с невярно съдържание. Първоначално новата възможност ще бъде достъпна до ограничен брой хора, които ще трябва да натиснат в горната дясна част на съобщението, за да маркират съдържанието като скучно или нежелателно според преценката си.
За да провери автентичността на новините, Facebook ще работи и с големи новинарски агенции. Ако някоя от тези медии идентифицират дадена новина като фалшива, компанията ще ги маркира като оспорвана и ще ги поставя по-ниско на стената.
В средата на ноември Facebook обнови рекламните си политики, посочвайки, че забраната за измамно и подвеждащо съдържание се отнася и за фалшиви новини. Google също се включи в борбата с невярното съдържание въвеждайки нови правила в рекламната си платформа Google AdSense.
Промяната идва след като Facebook, Google и Twitter бяха изправени пред остра обществена реакция заради ролята, която играха в президентските избори на САЩ. Те бяха упрекнати, че са позволили разпространението на фалшива и често злонамерена информация, която може да е подтикнала американците да гласуват за кандидата на републиканците Доналд Тръмп.