Големи брандове изтеглиха рекламите си от YouTube
Заради видеа със сексуален подтекст с участието на деца
~ 2 мин.
Lidl, Mondelez, Mars и други големи компании са изтеглили рекламите си от YouTube, след като в. „Times” разкри, че сайтът за видео споделяне показва клипове с оскъдно облечени деца редом с кампании на брандовете. Под тях могат да се прочетат и коментари със сексуален подтекст на стотици потребители, пише Reuters.
Според информацията някои от видеата са били качени от самите деца, като един от тези клипове е привлякъл 6.5 млн. гледания само за една нощ.
YouTube, собственост на Alphabet и в частност на Google, за пореден път си навлече критики заради това, че не взема необходимите мерки, за да се справи с проблематично съдържание и с действията си тя практически улеснява намирането на сексуални изображения на деца. Така всъщност тя не е удържала на обещанието си да извършва по-добър мониторинг и не е спазила политиката си да защитава по-добре невръстните потребители.
В отговор на направените разкрития говорител на YouTube заяви: „Не трябва да се пускат никакви реклами върху това съдържание и ние работим, за да поправим това спешно“.
Големи международни брандове като Lidl, Diadeo – производителят на водка Smirnoff и уискито на Johnnie Walker, производителите на шоколад Mondelez и Mars вече потвърдиха, че са изтеглили рекламни кампании от YouTube.
„Ние сме шокирани и ужасени да видим, че наши реклами са се появили редом до такова експлоатационно и неподходящо съдържание“, казват от Mars в официално изявление. „Взехме решение да прекратим незабавно цялата си онлайн реклама в YouTube и Google в световен мащаб... Докато не сме сигурни, че има гаранции, няма да рекламираме в YouTube и Google“, изтъкват още от компанията.
Говорител на Lidl във Великобритания коментира, че е „напълно неприемливо това съдържание да е достъпно за разглеждане и следователно е ясно, че строгите политики, които Google ни увери, че са в сила, за да се справят с обидно съдържание, са неефективни“.
От Diadeo също настояват за предпазни мерки и са категорични, че преди да се уверят, че такива съществуват, няма да подновят рекламите си в YouTube.